Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vem är DruttenSE?


DruttenSE

Rekommendera Poster

Hej

Här kommer en liten beskrivning vem DruttenSE är.

 

Jag är en person som är över 50 år och jobbar som datatekniker/vaktmäster på en skola här i Handen.

 

Jag är inne på mitt fjärde år när det mac och de som fick mig att byta, det kan jag tacka min svåger för.

När jag ringde upp till honom så lätt han lite svävande i svar och då fick jag reda på att han har lyckas krascha frugans dator med Vista.

Det var de som fick mig att gå vidare och testa en mac.

Sedan dess är jag inne på min andra Imac, en 21.5" som jag tycker är, på ren svenska sk-t bra.

Har även en arbetsdator som är en Macbook 13.3" med 2 Gb ram och den börjar bli lite till åren.

Som media dator till tv har jag en MacMinni som är bara ett halv år gammalt och för att knyta ihop allt så

sitter jag med en TimeCapsuel med 500 Gb disk (fundera på byta till en 1 Tb).

 

Eftersom jag har något som heter Asbergssyndrom så passar mac systemet utmärkt eftersom det är struktur på det hela och det funkar.

Nog om detta så har jag funderat på, vad kommer Ipad att passa in?

 

Jag tror nog att det skulle funka bra om man utveckla den för skolan så att varje elev fick en och sedan fanns läroböckerna som pdf fil eller i ebok format.

Då skulle man göra miljön en stor sak eftersom då behövdes det inte några papper böcker som se så jätte slitna ut.

 

De är bara en fundering som jag .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Även jag välkommnar dig och hoppas du kommer hänga mycket här.

 

Skall du sälja något trasigt så är det mig du hör av dig till först.......whistling.gif

 

 

 

Välkommen galetglad.gifgaletglad.gifgaletglad.gifgaletglad.giftoodeloo.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dig känner man igen sen ett tag tillbaka, men det är aldrig försent att starta en presentationstråd, så jag säger: Tjenahej och välkommen! :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dig känner man igen sen ett tag tillbaka, men det är aldrig försent att starta en presentationstråd, så jag säger: Tjenahej och välkommen! :pompoms:

jag instämmer i kören :storkram:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...