Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fördelar & Nackdelar med iOS 4


freeforce

Rekommendera Poster

Jag tänkte att alla kunde posta sina erfarenheter med iOS 4.

 

Jag tycker att iOS 4 är mycket smidigare, min iPhone 3g blev betydligt snabbare med uppdateringen.

Uppdateringen gick ganska fort men säkerhetskopieringen segade på ganska bra. Övrigt är jag nöjd med mjukvaran.

Väntar på iPhone 4 förväntansfullt.

 

Ha det gött.

freeforce

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Nackdelar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inga :)

en aningen sämre ordlista tycker jag! någon annan som håller med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda nackdelen hittills var att alla kontakter försvann. Verkar dock inte ha med iOS 4 att göra, utan att det behövdes en synkning mot Google Contacts. Efter en stund kom allt tillbaka igen.

 

Erfarenheter hittills från mig:

Bra att man kan byta ut de fyra appar som hänger med längst ner på alla skärmar.

 

Skönt med "trådandet" i mail.

 

Mapparna sparar ordentligt med utrymme. Bara två skärmar nu! :)

 

Bakgrundsbild var ju inte dumt.

 

Det verkar som täckningen ökade inomhus, liksom det gick att vara längre från WiFi-signalen än förut. Kan så klart ha fel.

 

Tycker faktiskt själva användandet känns lite smidigare också. Rappare OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever också ett rappare OS.

All min information följde med smidigt. Beror mycket på vilken synklösning som man använder, eftersom telefonen i praktiken återställs. Jag har synk via Mobile Me och allt fanns kvar när installationen var kvar.

En trevlig telefon har blivit ännu trevligare och smidigare att använda. Suveränt med mappar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson

För en som har mappar i iTunes är iOS4 en dröm.

Nu synkas mapparna till ipoden och underliggande spellistor hamnar där i. Riktigt smidigt. Heja Apple.

 

Sen kan jag hålla med om att den känns lite rappare. Kanske som följd av att samtliga program ligger i mappar på första sidan. :)

 

/ Adam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda nackdelen hittills var att alla kontakter försvann. Verkar dock inte ha med iOS 4 att göra, utan att det behövdes en synkning mot Google Contacts. Efter en stund kom allt tillbaka igen.

 

Erfarenheter hittills från mig:

Bra att man kan byta ut de fyra appar som hänger med längst ner på alla skärmar.

 

Skönt med "trådandet" i mail.

 

Mapparna sparar ordentligt med utrymme. Bara två skärmar nu! smile.gif

 

Bakgrundsbild var ju inte dumt.

 

Det verkar som täckningen ökade inomhus, liksom det gick att vara längre från WiFi-signalen än förut. Kan så klart ha fel.

 

Tycker faktiskt själva användandet känns lite smidigare också. Rappare OS.

 

 

Byta de fyra apparna längst ner i dockan har man väl kunnat göra sen iPhone OS 1.0 typ? I alla fall sedan 2.0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittills inte märkt några nackdelar.

Men hittills märkt tre förbättringar, klart bättre mottagning på 3G, exaktare karta, har tidigare haft svårt att "lokalisera" mig på jobbet, visat fel med någon km. snabbare uppstart av apps.

Verkar också som att batteritiden är något bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson

Man kan nu skapa och namnge spellistor direkt i ipoden på telefonen. ÄNTLIGEN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byta de fyra apparna längst ner i dockan har man väl kunnat göra sen iPhone OS 1.0 typ? I alla fall sedan 2.0.

 

Det visste inte jag. Så kan det gå när man är trög unsure.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är mycket nöjd :D

Skulle vilja ha funktionen att radera vilka bilder jag vill. Men men inget jag lider av ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min telefon (iPhone 3G) känns nästan slöare :(

 

Om iPhone 4 är lika snabb och smidig som iPad (vilket den kommer bli) vill jag ha en nu på direkten! iPad är roligare på alla sätt än iPhone med faktiskt, förutom att man inte kan ringa med na! Så därför ska jag ha en iPhone 4 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min telefon (iPhone 3G) känns nästan slöare :(

 

Om iPhone 4 är lika snabb och smidig som iPad (vilket den kommer bli) vill jag ha en nu på direkten! iPad är roligare på alla sätt än iPhone med faktiskt, förutom att man inte kan ringa med na! Så därför ska jag ha en iPhone 4 :)

 

iPhone 4 ska ju tydligen ha 512 RAM vad jag hört så den bör ju i regel vara snabbare än iPad ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte att alla kunde posta sina erfarenheter med iOS 4.

 

Kan inte alla också skriva vilken iPhone ni har? Jag som har 3G (utan S) skulle vilja veta om jag ska bry mig om att uppdatera, eller om den bara kommer att bli ännu slöare. Har just nu 5 GB ledigt på en 16 GB-telefon och den känns lite trött redan.

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wifi är mycket stabilare. Har inte läst något om det men märkt klar skillnad. Jag  installerade OS4 1-2 dagar efter Apple visade upp den.

 

(Har en 3Gs 32gig och hoppas få bekräftelsemail på en olåst Iphone4 från UK senast i morgon med leverans 24/7+ett par dagar till Sverige.) 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första man marker är att i alla fall iPhone 3G blir lite snabbare med bättre respons och delvis bättre grafik på ett mycket konstigt sätt trots att man inte bytt hårdvaran. Svepningarna mellan sidorna är också mycket skönare.

Annars mycket trevligt med lite förändringar. Men man hade ändå önskat lite smådetaljer som det här med bakgrundsbilder och kanske lite multitasking på kanske tre program hade funkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en 3gs.

Jag saknar att ett dubbeltryck tar fram telefonfavoriter.

Trippeltryck ger skype och inverterad skärm som jag ser det.

 

Finns det möjlighet att få tillbaka denna funktion?

Jag använder den som lur rätt mycket och tycker detta sög ordentligt :(

 

Janne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en 3gs.

Jag saknar att ett dubbeltryck tar fram telefonfavoriter.

Trippeltryck ger skype och inverterad skärm som jag ser det.

 

Finns det möjlighet att få tillbaka denna funktion?

Jag använder den som lur rätt mycket och tycker detta sög ordentligt :(

 

Janne

 

Vad dubbeltryck ska göra ställer du ju in själv i settings/general/home

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Radiozo:

Jag hittar bara allmänt, hjälpmedel, trippelklicka Hem.

 

Vart kan jag hitta det du skrev? Det hade gjort mig ultra glad!

Janne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att även batteriet blivit mycket bättre, allt är bara positiv hittills. galetglad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Radiozo:

Jag hittar bara allmänt, hjälpmedel, trippelklicka Hem.

 

Vart kan jag hitta det du skrev? Det hade gjort mig ultra glad!

Janne

 

post-28061-1277231750,39_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur man tar en skärmdump, men så ser inte min Allmänt ut...

Under Allmänt finns Hjälpmedel och där finns Trippelklicka Hem...

Inga coola alternativ under den.

Vad har du för modell?

Finns det nån med svensk layout som har samma som Radiozo?

Janne

 

Jag såg nu att du har 3gs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fördel:

Händelserna i Kalendern kommer fram blixsnabbt.

 

En nackdel:

När jag lyssnar på musik och sätter skärmen i vila, så hackar ljudet till. Hackar även till när jag låser upp skärmen.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jockefardig

Jag har en iPhone 3GS 32GB och jag är ganska so-so till iOS 4. Det är en del + och en del - och det kanske låter fånigt men det sämsta är att man lagt till ett : i klockan istället för det tidigare . Alltså nu visas tiden 23:20 förrut 23.20. Rätta mig om jag har fel. Någon som har en bra lösning på detta, kanske finns en liten vrå i inställningarna som jag missat att titta i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...