Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MobileMe gratis?


set_lo

Rekommendera Poster

Ett svagt men intressant rykte är om Apple gör MobileMe gratis. Det är klart att det känns knepigt för de som betalar om det plötsligen skulle bli fritt också. Men för oss som tycker det är för dyrt när det finns bra alternativ skulle det klart vara kul.

 

http://www.macrumors.com/2010/05/07/mobileme-to-become-a-free-service/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalleponken

Har också något liknande men då ska du äga en MacBook, iMac och iPhone/iPod touch. Hur som haver är det grymt värt! Är väl en gratistrial på 30 dagar om du vill prova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör MobileMe sedan rätt länge och jag avråder alla från att köpa den tjänsten. Gratis-alternativen är minst lika bra. Dessutom snabbare. Jag känner mig låst till MobileMe då jag inte vill byta personlig mejl ännu en gång... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Själv anser jag att MobileMe är en kanon tjänst.

Så otroligt smidigt när allt synkas samtidigt... Har man några datorer och iphones så är det guld att alla synkas samtidigt utan att man måste göra nått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv anser jag att MobileMe är en kanon tjänst.

Så otroligt smidigt när allt synkas samtidigt... Har man några datorer och iphones så är det guld att alla synkas samtidigt utan att man måste göra nått.

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv anser jag att MobileMe är en kanon tjänst.

Så otroligt smidigt när allt synkas samtidigt... Har man några datorer och iphones så är det guld att alla synkas samtidigt utan att man måste göra nått.

+1

Men är prisande av MobileMe enligt er enbart tack vare komforten i synkandet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lyckats trixa till det i DropBox.

Synkar adressbok och iCal helt utan bekymmer gratis.

Är det någon som provat fruux?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

 

Förnyade precis vårt familjeabonnemang.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Men är prisande av MobileMe enligt er enbart tack vare komforten i synkandet?

 

 

Noppe men det är den största punkten.

Sen är det bra mail... Utmärkt att ha tillgån till calendern när man vill. Om man nu skulle vara ifrån sin dator eller telefon.

 

Galleriet är en utmärkt funktion också...

 

Tja... finns mycket bra.

 

Det bästa är väl allt samlat på en och samma plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är prisande av MobileMe enligt er enbart tack vare komforten i synkandet?

 

 

Jag kan förvisso hålla med om att det är praktiskt och smidigt att håla allt synkroniserat med en och samma tjänst. Där håller jag med övriga i tråden. Men att betala 700 kr/år för det... njae, då finns det andra lösningar som är minst lika bra (och gratis). Det jag stör mig mest på med MobileMe är egentligen iDisk-funktionen. Segt och buggigt. Alltför ofta avbryts de sega överföringarna eller något annat knas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Förutom synkningen så är Mobile Me även backup - en säkerhetskopia - på kontakter, mejl och kalenderuppgifter.

Jag tycker Mobile Me är en jättesmidig tjänst som ger mig tillgång till min info även via webbcafér utomlands när jag på resa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite halvt offtopic men ... Hur gör ni de med gratis tjänster? 

 

De jag söker är och synka kalender mellan 4 Iphones och gärna en Mac (Om man kunde synka in kontakter med så vore de prima)

 

Sen OnTopic: Tveksam till MobileMe blir gratis men vore riktigt fint :) 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade varit trevligt, eftersom synkning med iPhone går helt automagiskt. Varför ska inte den tjänsten ingå som standard i deras "användarupplevelse" som de säljer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har en fråga angående "Tillbaka till min Mac". Vilket (Fjärrinloggning eller Fjärrhanterare) ska man välja om man vill logga in och jobba med sin Mac som finns hemma? Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök på tillbaka till min mac i hjälpmenyn om du markerar skrivbordet så att det står finder i menyraden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...