Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Allt-i-ett HP eller Epson?


Pocahontas

Rekommendera Poster

Eftersom pundarna snodde min Scanner N1220U (vad de nu får för en sådan), så tänker jag införskaffa en ny.

 

Men då min skrivare inte heller är av färskaste snitt, en Epson 740, den fungerar alldeles förträffligt, än så länge.

Måste nu införskaffa nya färgpatroner, köper alltid "pirat" men de kostar ju en slant, de också.

(tjuvarna tog två svarta och en färgpatron)

 

Därför kom jag på det "geniala" att skaffa en allt-i-ett-maskin.

 

Siba hade en Epson Stylus CX5400, för 1495:- är ju inte så blodigt, om de är bra har jag ingen kläm på, men den går

givetvis till Mac.

 

HP:s sortiment har jag inte kollat på, men de bör väl ha liknande maskiner i samma prisklass.

 

Vad rekommenderar forumets medlemmar?

Är det miljoners miljoner filer att installera med dagens nya maskiner..min gamla Epson hade inte det :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är sur på Canon, de gjorde aldrig några drivrutiner till min gamla Scanner, N1220U.

Långsint? Jag :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en allt-i-ett från HP. Den är inte dålig men jag gillar verkligen inte upplägget med de enorma mängder drivrutiner och extraprogram som måste installeras bara för att kunna scanna och skriva ut. Det har också förekommit allvarliga prestandaproblem för hela OS X p.g.a. dåliga drivrutiner från HP. Idag hade jag definitivt köpt en Canon.

 

(Epson är bra, men jag har slängt tre skrivare som har blivit obrukbara när de har stått avstängda för länge.)

 

/i

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv införskaffat en Canon 9900F, den är helt ortrolig, sålde snabbt diascannern då 9900 är suverän även på multiscanning av dian! Allt funkar direkt, inget strul!

Min erfarenhet av HP har alltid varit att de är dåliga på drivisar, varje buggfix skapar en ny bugg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ha satsat på epson, till dom kan man oftast komma över billigt bläck (HP är nog världsledande på dyrt bläck). Osså fungerar deras drivisar bättre än HP's, om du köper en HP nu är den förmodligen stendöd i Tiger. Till Epson kan man oftast göra en anpassad install, HP installerar allt s..t o lite till dvs 200 mb med strunt du förmodligen aldrig behöver använda dig av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...