Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

16, 32 eller 64gb på wifi?


miltonbull

Rekommendera Poster

Ska inhandla en importerad iPad inom det närmsta dygnen och funderar på vilken storlek som passar mina behov. Har en 3gs med 32gb och har väl aldrig haft den fylld mer än till halva. Det jag funderar på är om iPad appar tar betydande mer plats på minnet än vad iPhone apparna gör. Sen om jag ska ha några filmer på den samt musik, bilder jag ni förstår.

Skulle vara intressant och höra hur ni som redan skaffat eller ska skaffa resonerat?

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev iPad 16 GB eftersom jag INTE kunde motivera för mig själv den extra kostnaden och att det skulle krävas att min festmö barnen och jag skulle behöva mer än 16 GB ... Helt enkelt för våra behov är 16 GB mer än tillräckligt idag ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känner med att 16bg va lagom när jag beställde min, har en iphone 3g 16 gb med massa appar och musik, har nog alltid haft runt 5 gb kvar som jag aldrig fyllt, sen för filmer brukar jag köra programet airvideo och strömma dom från datorn, min tanke va att göra det på ipaden med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör idag med iPhone 3gs 32gb och har ca 15gb ledigt... Satsar nog på 32 eller 64 gb, tror som miltonbull skriver att apparna blir större. Jag kommer lagra filmer på iPaden dessutom. Sen hör det till saken att jag till min natur alltid dras till den dyraste modellen...:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte 16gb. Mitt resonemang var att i lagringssyfte av filmer och andra utrymmeskrävande filer så är 32 och 64gb ändå för lite. 16gb räcker för appar, bilder, musik etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16/32 räcker, hoppas bara ngt najs VNC program kommer så man kan se filmer streama från datorn!

Vägrar lägga över mitt 500st filmbibliotek i ett sketet iTunes format.

MKV filerna lär väl inte gå streama men .iso kan man ju hoppas på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en 32GB för mig, känns konstigt om jag skulle ha mindre utrymme i iPaden än iPhonen men jag måste erkänna att jag inte utnyttjar särskilt mycket alls i iPhonen men det känns tryggare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite räcker, mycket går åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina tankar om storleken:

 

OS etc = ca 2 gig?

En säsong tv-serie = 6 gig

Musik = har redan på iPhonen, måhända 2 gig för skojsskull

Apps = 1 gig

Bilder = har ej bilder

-----------------

= 11 gig

 

 

Alltså 16 räcker, måste bara byta ut tv-serie då jag sett klart. Tror som tidigare nämnts att 16 räcker men mer går lätt att fylla.

 

Ha även i åtanke att de kommer en ny nästa år som du med allra största sannolikhet kommer vilja ha (vem ville ha en alu iPhone när 3g kom?) därav kanske man inte behöver go big på first gen.

 

Får btw min imorn!!!

 

//HOBBYBOBBY!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick tag på en 32gb idag och är mycket nöjd så här långt.

Sitter och skriver detta på den nu och det funkar bra.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...