Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hej!


danielhedman

Rekommendera Poster

danielhedman

Hej!

Lite snabba fakta:

Utbildad inom Grafisk media, där började använda mac 2001 och köpte

min egna macbookpro 17" 1st gen med Intel och sedan dess har det

bara fortsatt. I nuläget är man 24år, arbetandes som ambulerande tjänsteman

i Stockholm och både jag samt sambon använder oss av macbook i varsin färg.

 

Vad annars?

Väldigt nyfiken på hurvida iPad kan ersätta macbooken eller om den

hamnar som totalt komplement och undrar varje dag varför folk inte

använder sig av bilder på sig själva i avatarerna på forum? biggrin.gif

Och sist men inte minst, vet folk inte hur google fungerar ibland?

 

Avslut då?

Jag hjälper gärna till med frågor runt de grafiska, frågor gällande hur det

fungerar med lägenhet i sthlm (jobbar med det i nuläget på ett av de

större kommunala bolagen) och allt annat jag kan förmå ett svar på.

 

Tjipp det var jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ZenithJCoke

Yay, fler folk! Välkommen! :finder:   

 

Är det dig man ska hålla sig på god hand/fot med, om man vill flytta till Stockholm lagom tills man går ut högskolan i sommar alltså? 

 

:rolleyes:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

danielhedman

Tack! :)

 

Tänkte du lägenhet eller den grafiska branschen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ZenithJCoke

Tack! :)

 

Tänkte du lägenhet eller den grafiska branschen?

 

Hehe, går det att svara ja på båda? :hihihi: Läser till speldesigner/grafiker (2D och 3D) nämligen. :rolleyes:

 

Nåja, ska inte leecha för mycket på dig, så känn dig inte tvungen på nåt vis. :ThumbsUp:

 

Det sista man vill när man presenterar sig på ett nytt forum är väl att folk ska hoppa på en som iglar och utnyttja ens resurser. :tarskratt:

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

danielhedman

Hehe, går det att svara ja på båda? hihihi.gif Läser till speldesigner/grafiker (2D och 3D) nämligen. rolleyes.gif

 

Nåja, ska inte leecha för mycket på dig, så känn dig inte tvungen på nåt vis. Tummeupp.gif

 

Det sista man vill när man presenterar sig på ett nytt forum är väl att folk ska hoppa på en som iglar och utnyttja ens resurser. tarskratt.gif

 

 

:D

 

En kontakt i exakt den branschen kan jag inte nämna på rak arm ändå, men går alltid att höra sig för :) Gäller det mobilspel också?

 

Lägenhet: står du i bostadskön? enklast att få lägenhet när man söker i semestertider (före och efter också då folk stressar), högre hyra == mindre sökanden som klarar inkomstkraven och ju längre från centrala stockholm desto enklare givetvis. Huddinge tex är förhållandevis nära, 15 min med pendel till centralen och där är det inte allt för lång kötid som krävs för att få en lägenhet (givetvis baserat på ovan nämnda faktorer) men snittet ligger väl på nått år och lägsta som fått lägenhet har väl haft 3 månader kötid. :)

 

Förtur existerar ej om du inte är missbrukare. policeman.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ZenithJCoke

Ah, tackar för utförligt svar  :storkram:

 

Blir att ställa sig i alla möjliga bostadsköer med en gång och ställa in sig på förorten  :ThumbsUp:

 

Finns det något vis att ställa sig i en enda kö, men för hela stan, eller måste man ställa sig i kö hos varje individuell bostadsförmedling? Har googlat runt lite (vågar ju inte annat med tanke på din presentation) men blir inte ett dugg klokare. Är ju första gången det är dags att flytta till en egen "riktig" lägenhet (bor i studentlägenhet nu, men det räknas ju inte).   :whistling:

 

Tack igen!  :propellerbaver:

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

danielhedman

bostad.stockholm.se laugh.gif det är bostadsförmedlingen för stockholm län. Kostar nån hundralapp om året. Ställ dig på en gång!

Tror även de har statistik på olika områden i sthlm också där, offentligt så alla kan se hur enkelt/svårt det är att få lägenhet i respektive område. Värt att kolla på för research

 

Finns några bolag/kommuner som har egna köer, inte full koll på det men det finns tex signalisten i sundbyberg som kör eget. Sen är det privata mindre värdar som har ett eget system att slussa in nya hyresgäster på. ;)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ZenithJCoke

Aaah, tack åter igen.  :storkram:

 

Om ändå alla var så hjälpsamma! Skall följa dina råd och låta dig njuta av forumet som sig bör nu, hehe. Tack för svar på alla mina frågor!  :pompoms:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

danielhedman

Inga problem, hoppas det går vägen!celb%20(7).gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

välkommen till vårt mysiga krypin

hoppas att du kommer att trivas lika bra som oss andra här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...