Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hitta e-böcker i App store?


Pretorian

Rekommendera Poster

Jag har läst att det finns mängder med e-böcker i App store... men jag hittar dem inte. Jag sökte på en författare och alla hans Audiobooks kom fram men jag vill ha blädderbara e-böcker. Såg att Norstedts rekommenderar en e-boksläsare för iPhone men hur hittar jag böckerna?

 

Har ni tips på läsare och hur jag ska gå till väga? Finns det ingen avdelning för e-böcker på App store? Det finns ju för Audiobooks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

danielhedman

Finns ju lite olika läsare.. (läser själv inte e-böcker på telefonen)

 

Stanza, kindle och så vidare finns det ju som folk säger är bra.

 

Sen finns det väl en e-book-kategori i appstore? heter books tror jag?

 

Apple har ju inte släppt sin butik för e-böcker än, kommer i samband med iPad och är säker bunden till den till en början. Likaså får vi säkerligen vänta ett bra tag innan den kommer till oss i Sverige :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar lite saker under Books men inte hela böcker. Verkar bara finnas Audiobooks. Det stod ju här på Macworld idag att böcker är störst på App store.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tipsa om att stads biblioteket har en hel del e-böcker som man kan lånahttp://www.elib.se/library/default.asp?lib=3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

danielhedman

tex så har stanza-appen så du köper böcker direkt i appen och läser :) tror säkerligen kindle är likadan.Annars är det väl klassiska böcker och sånt som finns, har bara skummat lite i kategorin :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näst längst ner under Genrer i App Store hittar du böckerna.

Mycket tillputsat från Projekt Gutenberg som Eucalyptus och Classics,

inga moderna bestsellers alltså men de ska väl gå att köpa i Stanza eller Kindle app om man vill det :kaffe:

 

post-15359-126837617006_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3dbookshelf tycker jag är en bra app Dock som clasics med äldre böcker men väldig fina blädder animationer i 3D , ladda själv ner bok appen stanza tycker den är riktigt bra . Man kan köpa böcker från massa olika sidor har även för mig man kan dela böckerna med datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...