Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

byta SMS signal


Gedigen

Rekommendera Poster

Jag har följt den här guiden till att byta SMS signal på min jailbreakade iPhone men jag stöter på ett problem.

 

jag tror jag missförstår steg 4:a. Jag hämtar hem en m4a-fil från sidan somrekommenderas, laddar hem den till iTunes och den hamnar automatiskt i ”Ringsignaler-fliken”. Jag går in på inställningar och bockar i AIFF men sen när jag högerklickar på m4a filen i iTunes så finns inte AIIF valet. Däremot när jag

är i ”Musik-fliken” i iTunes och högerklickar på en fil så får jag AIFF valet. Vad har jag missat, var är det jag inte förstår?

 

Jag har även försökt spara en m4a fil på skrivbordet och sen dra den in i musikfliken men den hamnar automatiskt i ringssignalsfliken. Hur löser man det här?

 

Tack på förhand!

// Tommy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken är "den här guiden"?

SMS-signaler och systemljud kan du inte komma åt via iTunes oavsett om du jailbreakat, de ligger i /system/UIsounds om jag inte minns fel, och för att komma åt dem måste du ansluta via SFTp och byta ut de befintliga mot dina egna (som måste heta samma som ljudet du ersätter)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, de programmen har tillkommit sedan jag ändrade ljud, vet inte vilket som är råddigast faktiskt, tror nog jag skulle kunna göra det minst lika snabbt på "mitt" sätt faktiskt :) (Som dessutom fungerar utan andra program, t ex Winterboard om man nu inte skulle vilja ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...