Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Exportera kontakter


KonradA

Rekommendera Poster

Jag ska byta mobil med min mor där jag får hennes iPhone 3G och hon min HTC Touch Diamond. Vi vill båda behålla våra kontakter till den nya telefonen. Mina ligger sparade på simkortet men vad jag förstår så gör inte hennes det. Går det att exportera dessa kontakter på något smidigt sätt så hon kan importera dem antingen till sitt simkort eller direkt till mobilen HTC Touch Diamond?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns lite olika lösningar på detta, men jag använder mig av Google i alla fall när det gäller iPhonen.

 

Det du kan göra är att synka alla kontakter från iPhonen till Kontakter i OS X, sedan exporterar du dem och importerar filen till Gmail.

 

Eftersom jag själv har Gmail som min mail också så använder jag Excahnge både för mailen och mina kontakter. Vilket innebär att när jag ändrar en kontakt på telefonen så synkas den med datorn och gmail samtidigt och tvärtom.

 

Hoppas mitt inlägg blev till lite hjälp i alla fall. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns lite olika lösningar på detta, men jag använder mig av Google i alla fall när det gäller iPhonen.

 

Det du kan göra är att synka alla kontakter från iPhonen till Kontakter i OS X, sedan exporterar du dem och importerar filen till Gmail.

 

Eftersom jag själv har Gmail som min mail också så använder jag Excahnge både för mailen och mina kontakter. Vilket innebär att när jag ändrar en kontakt på telefonen så synkas den med datorn och gmail samtidigt och tvärtom.

 

Hoppas mitt inlägg blev till lite hjälp i alla fall. :)

Intressant, men hur synkar jag alla kontakter från iPhonen till kontakter i OS X?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I iTunes när du går in på iPhonen och väljer Info har du ett alternativ för Kontakter. Där väljer du att synkronisera dem med Adressboken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har ett SIM-kort i iPhonen kan iPhonen importera kontakterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...