Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad har hänt med min WD Hårddisk


Mulle

Rekommendera Poster

Något har hänt med min externa hårddisk plötsligt en dag. Den är skrivskyddad hela hårddisken. Kan radera filer från den men inte skapa nya. Kan klippa i Final Cut pro normalt i befintliga projekt men kan inte skapa nya mappar o dylikt.

 

Går in på info, står att den är läs och skrivbar. Men några ägare och behörigheter finns inte på hårdisken eller mapparna i den som övriga diskar har normalt?

 

Har lite panik vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak här.... finder tycker jag inte skall ha behörighet till min externa WD längre! Irriterande, vet inte om det är något "clean my mac" eller Onxy ordnat åt mig... men det var inte snällt iaf.

 

Har även ett behörighetsproblem som vägrar lagas (det är inte det som alltid ligger där "bla-bla o kommer inte att repareras")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att visa info om enheten (cmd-i), längst ner i förnstret kan man bocka-i "Bortse från ägarskap på den här volymen", det kanske kan hjälpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har p åsett o vis löst det, men att bara starta om hårddisken men har drabbats av de tidigare, så de dyker upp ibland.

När den är skrivskyddad kommer jag inte åt bortse ägarskap eller om den ska vara läs och skrivbar, skrivskyddad. Det står bara att den är läs och skrivbar, några andra inställningsaltenativ finns inte, dom är liksom borta?

 

Men funkar ganska bra nu i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...