Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MBP 13.3# eller 15.4#?


imthecoder

Rekommendera Poster

Sitter och funderar på att skaffa en ny Macbook Pro, men kan inte bestämma mej för om jag ska ha en 13.3# eller en 15.4# skärm. Jobbar mest med Xcode, Zend Studio och TextMate så jag behöver ju inte den stora skärmen, men man vet ju aldrig. Reser en del och brukar då ha med mej datorn.

 

På jobbet har jag en 15.4# och ibland känns den onödigt stor samtidigt som det är skönt med en ordentlig arbetsyta.

 

Vad skulle ni välja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Själv pluggar IT på KTH och programmerar en del etc. Har datorn med mig varje dag. Åker mycket buss och förflyttar mig mycket i skolan också. Hade 15.4" i 1 månad sen upptäckte jag att det blir för bökigt och är för stor skärm. Kört på 13.3" sen dess. Kändes givet och är perfekt och saknar inte de extra tummen.

 

edit: Välkommen till forumet! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jobbar i och för sej inte så mycket på min då det saknas den programvaran jag använder på jobbet. Jag tänkte dock att jag kommer nog inte att vilja jobba på en 15 tummare i alla fall, eftersom externa skärmar finns, så jag tog en 13''. För din del kanske inte det fungerar om du jobbar mycket på resande fot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jobbar i och för sej inte så mycket på min då det saknas den programvaran jag använder på jobbet. Jag tänkte dock att jag kommer nog inte att vilja jobba på en 15 tummare i alla fall, eftersom externa skärmar finns, så jag tog en 13''. För din del kanske inte det fungerar om du jobbar mycket på resande fot.

 

En av anledningar hos mig också faktiskt. Har en 22" som extra hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lutar mer och mer åt en 13.3# burk. Har en 24# skärm på jobbet som jag kan ansluta när det behövs.

 

Tackar för svaren! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råd från ännu en KTH-are...

 

Om du avser att kunna ta med dig datorn överallt och har tillgång till extraskärm någon annanstans så är 13,3" den bästa (sett till storleken alltså). Kan vara vettigt att se över vilken prestanda du vill ha oxå. Själv kör jag den kraftigare 13,3" MBP har inte stött på några prestandaproblem hittills. Kör inte särskilt mycket programmering dock utan mer grafiskt krävande saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råd från ännu en KTH-are...

 

Om du avser att kunna ta med dig datorn överallt och har tillgång till extraskärm någon annanstans så är 13,3" den bästa (sett till storleken alltså). Kan vara vettigt att se över vilken prestanda du vill ha oxå. Själv kör jag den kraftigare 13,3" MBP har inte stött på några prestandaproblem hittills. Kör inte särskilt mycket programmering dock utan mer grafiskt krävande saker.

 

Var ner på Machuset precis och det blev en 13.3# med 2.53Ghz processorn :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 pers med samma val av MacBook Pro som mig. Känns som man valt rätt då =) Grym prestanda. Kör många fönster/appar öppna samtidigt med mera och allt flyter underbart! Hade.

 

edit: rättade stavningsfel här och var

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...