Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Modern warfare 2


VictorQuick

Rekommendera Poster

Tror inte det, har letat massor men hittar inget som tyder på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hmm, klart intressant. Vilken spec har du på din MAC och cilken upplösning kör du? Vet du hur många fps du har?

Presumtiv MWF2-köpare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2.4 ghz

2 gig ram

 

Första alumacbooken vad fan dom kallas nu för tiden.

 

Ingen aning hur många FPS men du blir nog besviken om du betalar för skiten och upptäcker att det inte flyter 100%.

Multiplayer skulle jag aldrig spela därför att FPSen är för dålig. Beror nog på VEM man är som spelar men är man av typen som kräver absolut flyt och gillar att tweaka sönder grafiken till max för att nå de där extra FPS'en så blir det nog ingen tillfredsställande spelupplevelse. Man kan inte ändra särskilt mycket grafikinställningar heller.

 

Singleplayer kampanjen är spelbar och eftersom detta inte är ett riktigt FPS spel så man behöver ju inte 189 FPS för att kunna sätta de där jäkla headshotsen på nån bunnyhoppande nörd som tillhör Pjamas Ninjorna eller någon annan skräckinjagande klan.

 

Nåväl, vill du bara lira singleplayerkampanjen (som är hela GREJEN i COD4) så kan du ju spara dina slantar och "köpa" spelet. Eller om du är en "hederlig" människa så kan du ju först "köpa" spelet för att testa, och sen köpa spelet om FPS'en är bra :) . Trots att det inte flyter 100% så är ju kampanjen en upplevelse i detta spel likväl som i COD4 Modern Warfare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först vill jag säga att hela grejen med CoD 4 INTE är single player. Visserligen är SP väldigt bra (ännu bättre i MW2), men det är på multi player som man får valuta för pengarna.

Har t ex spelat lite knappt fyra dygn online på MW2 och ännu mer på MW1. Antal timmar jag spelat single player blir kanske runt tio timmar per spel.

Men om du bara vill lira single player så råder jag dig att inte lägga ner 500kr utan hitta en billigare variant på t ex pirate bay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

borde komma, dom flesta av äldre Call of Duty-spelen kom ju för mac, men ett tag efter pc/konsolversionerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Nu blir det månadens bump här, men...

 

Någon som hört nåt nytt om detta? Nu finns ju Steam till OS X, så den biten är ju ordnad.

 

Kan det måhända bero på slitningen mellan Activision och Infinity Ward?

Om jag inte minns fel så sparkade Activision de två högsta hönsen på IW, varpå stora delar av personalstyrkan sa upp sig. Risk för att det aldrig kommer att dyka upp mao? oroligoledsen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tja!

 

Jag kör också Cod MW2 på min Mac. Har bootcamp, men då min iMac är lite gammal(2år) så får jag köra på lägst grafik osv. Detta stör mig inte så mkt som att min dator brukar krasha lite då och då när jag spelar. Problemet är att skärmen blir helt svart och det enda jag kan göra är att hålla in "stänga-av" knappen.

 

Min första fråga är om någon vet hur detta kan lösas? Jag antar att mitt ATI Radeon grafikkort på 128 eller 256 mb(minns inte vilket jag har) är för klent, och detta skulle inte förvåna mig. Jag vet att min dator teoretiskt inte ska klara av spelet, nu gör den det ändå trots att den kraschar. Finns det ingen lösning får jag leva med det tills jag köper en ny dator. Detta skulle inte heller förvåna mig, men jag väljer att fråga här ändå för det skulle vara riktigt kul om jag hittade en lösning trots allt. Häromdagen skulle jag precis starta min ac130 och datorn krashade... hur kul är det när man i princip är på väg mot en Tactical Nuke? :P

 

Min andra fråga är om man inte skulle kunna börja skriva sina steam namn här, så vi kan lägga till varandra och lira lite, antingen party eller private.. beroende på hur många vi är.

 

Jag låter denna fråga gå i denna tråd, men om jag inte får några svar får jag väl skapa en ny tråd :)

 

Btw: vill ni adda mig på steam heter jag Paffel93, ser fram emot att spöa skiten ur personen som addar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...