Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

logitch-tangentbord vägrar snabbkommandon...


apicus

Rekommendera Poster

ok, here´s the story:

 

jag har ett logitech tangentbord (Y-RJ20) något år gammalt där jag "assaignat" F1 -F12 tangenterna att utföra vissa saker i phshop som återmmer hela tiden. ex är F2 "save as" etc...

i kontrollpanelsen för tangentbordet är kombinationen för "save as" inskriven på F2 men när jag trycker på knappen kör den ett annat kommando!

om jag sedan trycker kombinationen på tangenterna funkar det hur bra som helst...

 

till saken hör att det har funkat perfekt men nu vägrar tangentbordet lyda, jag håller på bli tokig.

har laddat in nyaste drivrutinerna etc.

phshop är version 4, osx 10.5.8, mac pro nehalem.

 

råd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trist ingen har något tips.

man kanske bara ska ställa frågor av typen "var kan jag köpa ett nytt tangentbord" eller "vilket tangentbord är bäst".

sånt som man kan googla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns på vissa (många?) Logiteck-TB en knapp som heter F-Lock. Den kan man lätt trycka på av misstag och så definieras alla F-tangenter om. (Till VAD vet jag inte). Tryck på F-lock igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trist ingen har något tips.

man kanske bara ska ställa frågor av typen "var kan jag köpa ett nytt tangentbord" eller "vilket tangentbord är bäst".

sånt som man kan googla...

Kanske är du bara frustrerad för du har ett problem du inte kan lösa, eller så har du inte riktigt förstått hur detta forum fungerar. Vi som svarar är alla frivilliga som svarar i mån av tid och kunskap. Har ingen tid eller kunskap just nu, så får du finna dig i detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

re: Telly82

det var ironiskt menat. det verkar finnas ett outsinligt behov av att tycka till om rätt ointressanta saker på ett forum som borde vara ett hjälpmedel.

men ditt svar var fantastiskt; det löste problemet och jag vill verkligen tacka dig för du tog dig tid!!!

min tro på detta forum är härmed återupprättad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

re: Telly82

det var ironiskt menat.

En smiley hade underlättat förståelsen av ironin.  :)
men ditt svar var fantastiskt; det löste problemet och jag vill verkligen tacka dig för du tog dig tid!!!

min tro på detta forum är härmed återupprättad!

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...