Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 2g 3.0 problem


Extra-Extra

Rekommendera Poster

Hallå, jag skulle vara super tacksam om någon kunde hjälpa mig.

jag har en iphone 2g ifrån USA sen 2 år tillbaka. nu har jag uppdaterat och jailbreakat den med Redsn0w till 3.0 och har en del problem därefter.

*batteritiden försämrats, den lägger av efter bara 1dags användning, förr håll den minst 2 dagar.

*SMS och Samtal, ibland kommer inte sms som någon skickat till mig, kan dröja timmar innan det kommer, och när man ringer kopplar den ibland till telefonsvarare fast jag har den på.

*Programvaran laggar lite smått.

 

det skulle vara super schysst om någon kunde säga vad man kan göra åt saken om det går att göra något och om några fler har samma problem!

 

tack // Victor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta ner ett program från apstore som erbjuder push notifiering som tex ebuddy som är gratis, du kommer då få en "meny" till under inställningar som heter notiser, gå in i den och avaktivera så den står på av.

 

har du winterboard installerad så prova att avinstalera den eller iallall inte ha rörliga/växlande bakgrunds bilder.

 

 

/micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

hejhej, jag har prövat det du föreslog men jag varan laggar lika mkt, dock laggar den inge när man inte har i SIM kortet, tycker det är mkt konstigt, får se om batteritiden ökar ;) tacktack iallfall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...