Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

2 iPhone samma dator?


10cent

Rekommendera Poster

Hej!

 

(Har kollat runt lite på olika forum men inte fått något fullständigt svar om detta)

 

Det är så att tjejen har skaffat sig en iPhone också så nu ska jag synka hennes iPhone i samma dator som min iPhone är synkad till.

 

Det jag inte lyckats förstå ännu är hur jag ska gå tillväga. Vill ju inte ha hennes kontakter,anteckningar och hon vill ju självklart inte ha mina.

 

Så min fråga är egentligen hur ska man gå tillväga för att säkerhetskopiera,lägga in musik,kopiera kontakter o.s.v. på två olika iphones utan att dom ersätter varandras information??

 

Tacksam för hjälp! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så min fråga är egentligen hur ska man gå tillväga för att säkerhetskopiera,lägga in musik,kopiera kontakter o.s.v. på två olika iphones utan att dom ersätter varandras information??

Allra enklast är ju naturligtvis att använda funktionen som är som gjord för det här, nämligen användarkonton.

 

Om du nu ändå vill köra allt på samma så går det ju ändå med lite trix:

 

Säkerhetskopiering sker automatiskt, behöver du inte tänka på.

Musik lägger ni in det respektive vill ha. Om du är van vid automatisk synkronisering av hela biblioteket och nu får in musik du inte vill ha så gör spellistor du kan synka mot.

Kalender gör du en till som är hennes (i iCal) och så synkar ni mot olika.

Kontakter gör ni varsin grupp i addressboken som ni synkar mot.

Anteckningar vet jag faktiskt inte nåt sätt att hålla isär...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allra enklast är ju naturligtvis att använda funktionen som är som gjord för det här, nämligen användarkonton.

 

Om du nu ändå vill köra allt på samma så går det ju ändå med lite trix:

 

Säkerhetskopiering sker automatiskt, behöver du inte tänka på.

Musik lägger ni in det respektive vill ha. Om du är van vid automatisk synkronisering av hela biblioteket och nu får in musik du inte vill ha så gör spellistor du kan synka mot.

Kalender gör du en till som är hennes (i iCal) och så synkar ni mot olika.

Kontakter gör ni varsin grupp i addressboken som ni synkar mot.

Anteckningar vet jag faktiskt inte nåt sätt att hålla isär...

 

vi har ju två olika användarkonton. Är det alltså bara synka som vanligt ifall man har två olika användar konton eller måste man hålla på att ställa in massor med inställningar så att allting synkas rätt??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...