Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ringsignaler på iPhone


osboda

Rekommendera Poster

Är nybörjare på iPhone 3G.

Vill föra över mina ringsignaler från min gamla Nokia till den nya telefonen.

Har parkopplat men när jag försöker skicka säger Nokian att "överföringen misslyckades, kontrollera inställningarna på den andra enheten"...

Den aktuella signalen är i mp3-format.

Vad göra?

/g

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nybörjare på iPhone 3G.

Vill föra över mina ringsignaler från min gamla Nokia till den nya telefonen.

Har parkopplat men när jag försöker skicka säger Nokian att "överföringen misslyckades, kontrollera inställningarna på den andra enheten"...

Den aktuella signalen är i mp3-format.

Vad göra?

/g

 

Du kan inte skicka filer med bluetooth om det inte är från en iPhone till en iPhone.

Flytta över filerna från din Nokia till din dator och sedan från datorn till din iPhone via iTunes.

Ringsignaler måste dock vara i rätt format och mp3-filer fungerar inte. Konvertera med hjläp av Garageband eller annat program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som kamraten ovan försöker beskriva är att formatet som låten måste vara är .m4r. En enkel metod är att först klippa låten så att den är runt 30s lång (ska fungera med 45s, men har inte testat själv), sedan spara den i AAC-format a.k.a. .m4a-format. Ändra sedan filändelsen till m4r och "dra-släpp" i iTunes så dyker den upp som ringsignal.

 

Vet att det är omständigare att fiffa egna ringsignaler i iPhone än med en "vanlig" mp3 vänlig mobil, men så är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste lägga mig i diskutionen.

Om du har en pc så kan du använda ett program som heter iringer.

Det laddar du hem gratis från nätet och sen är det bara att välja låten som du vill ha.

Det lägger sen in låten automatiskt i iTunes åt dig.

Klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, ingen PC här inte!

Problemet var att få över mina ringsignaler från den gamla Nokian till iPhone.

Har kommit så långt att dom ligger som mp3 filer på skrivbordet men jag har ännu inte hittat ngt program som kan konvertera till önskat format.

Har visserligen GarageBand men har aldrig lärt mej det....

Finns det inget annat sätt undrar

amatören...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värt att tänka på och upplysa om är att ringsignalen inte får vara längre än 40 sekunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...även jag tillhör gruppen som inte orkat lägga ner energi på att fatta garageband, så därför fick jag tips om detta program Audacity som är ett enkelt program. Bara att klippa låten till rätt längd, spara som AAC (m4a) och ändra filändelsen till m4r, dra-och-släpp i iTunes. KLART!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns ett annat sätt, ladda upp filen på audiko.net så fixar det sig, snabbt och smidigt. jag har då gjort så iallfall

 

Instämmer! Audiko är klockrent när det gäller ringsignal.

Välj vilken mp3 du vill konvertera, bestäm längd/tidsintervall och klicka på en knapp - klart!

Bara att spara filen, lägga in i iTunes och synka med iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...