Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macheist nanoBundle, bara gratis i 6 dagar till. Sen borta!


jonkanon

Rekommendera Poster

Hej,

 

http://www.macheist.com

 

Just nu så är det ett gäng apps, som är gratis och när 500,000 har klickat på vill ha så låser sista appen upp. Man skriver bara namn, sen sparar man ett bokmärke så genereras licenser utan en massa krångel. Men det saknas folk so far.

 

Edit: Jag var inloggad, därav den lätta registreringen. sorry!

 

6 dagar kvar i skrivande stund så vad har ni att förlora. Ingenting förutom lite bandvidd. Vilka program är det då?

 

Shovebox

Writeroom

Twitteriffic

TinyGrab

Hordes of Orcs

Mariner Write

 

Gissar att detta är ett sätt att få många användare som sen kanske lägger $10-20 för nya versioner. Men det är ju gratis så man kan ju avgöra om man använder de eller inte.

 

Komigen, spread the word. Vill nog ha en av apparna i alla fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte precis göra en tråd om detta :P

 

Hordes of Orcs är i alla fall ett ganska kul spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att licens nycklarna poppar upp på sidan så småning om...? Något mail har jag inte fått... :)

EDIT: För fredags seg för att läsa vad jonkanon ovan skrivit :propellerbaver: Nycklarna kommer senare med andra ord.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det går inte att registrera horde of orcs för deras server är nere och nu ska jag åka bil i 6 timmar och kan bara spela det i en, dålig stil :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt WriteRoom ett bra tag nu, framför allt för noveller! För skolarbeten använder jag Pages!

 

Ni som inte har WriteRoom borde verkligen haka på detta! Det är en underbar applikation!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt WriteRoom ett bra tag nu, framför allt för noveller! För skolarbeten använder jag Pages!

 

Ni som inte har WriteRoom borde verkligen haka på detta! Det är en underbar applikation!

 

Jag har ju några bokidéer liggandes, och jag testade WriteRoom lite idag och det verkar vara riktigt skönt att använda! :)

 

Här får ni se ett litet utdrag från den ena bokidén jag har:

post-25572-1257546451.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig åkte Writeroom i papperskorgen direkt. Såg inte vitsen med att skriva text i ett "terminal" fönster i helskärm. Tyckte det mest var ett fruktansvärt onödigt program :utskallning::borstatanderna: Å detta tjänar man pengar på?

 

Skulle aldrig köpa det själv, men smaken är olika verkar det som och man ska ju inte klaga nu när det var gratis! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig åkte Writeroom i papperskorgen direkt. Såg inte vitsen med att skriva text i ett "terminal" fönster i helskärm. Tyckte det mest var ett fruktansvärt onödigt program :utskallning::borstatanderna: Å detta tjänar man pengar på?

 

Skulle aldrig köpa det själv, men smaken är olika verkar det som och man ska ju inte klaga nu när det var gratis! :)

 

 

Har inte hunnit testa det. Men tror om jag utgår från mig själv att folk använder det för att det är mörkt bakgrund tillex. Sitta och skriva i flera timmar i Word eller liknande med vit bakgrund gör ont i ögonen. Går säkert att ändra det i Word med, men men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig åkte Writeroom i papperskorgen direkt. Såg inte vitsen med att skriva text i ett "terminal" fönster i helskärm. Tyckte det mest var ett fruktansvärt onödigt program :utskallning::borstatanderna: Å detta tjänar man pengar på?

 

Skulle aldrig köpa det själv, men smaken är olika verkar det som och man ska ju inte klaga nu när det var gratis! :)

Finessen me Writeroom är att man kan helt fokusera på att skriva, inget som stör runt om på skärmen. Kan man fokusera ändå, ja då behövs inte programmet! :ThumbsUp:

 

Tycker definitivt att det är en kreativ idé som man kan ta betalt för. Det är ju ingen som tvingar folk att köpa? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker definitivt att det är en kreativ idé som man kan ta betalt för. Det är ju ingen som tvingar folk att köpa? :borstatanderna:

 

Exakt! Jag skulle inte köpt det i alla fall :ThumbsUp: Fick precis funderingen att eftersom det nu finns människor som uppskattar funktionen, ja varför har inte Office, OpenOffice osv implementerat något liknande? Eller det kanske finns? Eller så har ingen mer än utvecklarna för Writeroom kommit på iden! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en ganska intressant tråd i deras forum där utvecklren först berättar varför han deltar men sedan övergår diskussionen till programmets fördelar. En del med "learning disability" vittnar om hur mycket bättre det är för dem. Som svar på lite av ett ifrågasättande av programmet svarar utvecklaren och tar upp fokuseringen, ren text och syncning. Han gör också klart om man inte är intresserad av det så är inte programmet något för en. Intressant läsning som gör att jag nog ska ge det en chans nästa gång jag ska skriva längre saker och inte vill bli störd av annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Writeroom är inte riktigt för mig då jag har Scrivener för den typen av arbeten. Där finns ju också fullskärmsläge.

 

Men jag har Writeroom till min iPod Touch och tänka sig att det programmet syncar med Scrivener :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara nämna att om man i en rubrik säger att det bara är en viss tid kvar till en händelse, exempelvis att det bara är 15 dagar kvar till julafton, så är det bra om man också anger vilket datum man utgår från, exempelvis 11 december.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara nämna att om man i en rubrik säger att det bara är en viss tid kvar till en händelse, exempelvis att det bara är 15 dagar kvar till julafton, så är det bra om man också anger vilket datum man utgår från, exempelvis 11 december.

 

:yeahbaby:

 

Angående inläggen om ordbehandling;

Dem flesta ordbehandlare har någon typ utav helskärmsläge. Jag vet att Pages har det och Ms Word borde väl också ha det. Men det är ändå inte riktigt samma sak att sitta vid en applikation som har miljoner dolda funktioner och att sitta vid en som har endast en funktion.

Sedan skulle det aldrig falla mig in att köpa Ms Office. Jag var så illa tvungen att använda det i gymnasiet och jag är verkligen inte imponerad. Jag kör Pages för skola och "renskrivning" utav noveller. Novellerna skriver jag i WriteRoom!

Jag vet inte varför, men det fungerar. Jag har lättare att skriva i WriteRoom, helt enkelt. Sedan tycker jag också att det är vansinnigt snyggt. Man kan ändra utseendet efter historien!

 

Men som redan konstaterats; det är en "antingen eller" applikation. Behöver du den så är den underbar men har du ingen nytta utav den så är det bara en otymplig ordbehandlare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddade ner paketet igår. :)

Testade spelet en stund, det var helt okej. Men kanske inget jag skulle betala för.

Det som verkade mest intressant var nog TinyGrab.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddat ner! Det är ju Mariner Write som är intressant här. Har provat den i demo och gillar den! Men vill inte köpa den....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...