Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur få ekonomi på en Iphone?


stigh

Rekommendera Poster

Känns tungt att betala 500:- i månaden i stället för 69:-, som nu för min Sony Ericsson P900.

Hur får ni ekonomi på en iPhone som privatperson. Har ni sagt upp avtalet med er internetleverantör och använder iPhone som modem till datorn? Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget som säger att du behöver betala några 500kr per månad.. Telias prata på t.ex kostar 29kr/mån, du kan ju välja bort den förhöjda månadsavgiften, och betala telefonen när du köper den istället..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är student och jag har ett Telenor-abonnemang som kostar 549 kronor i månaden... Utöver detta har jag kostnader för både teve och bredband i lägenheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emil Gustafsson
Känns tungt att betala 500:- i månaden i stället för 69:-, som nu för min Sony Ericsson P900.

Hur får ni ekonomi på en iPhone som privatperson. Har ni sagt upp avtalet med er internetleverantör och använder iPhone som modem till datorn? Eller?

Jag betalar 220 kronor + telefontrafiken hos Telia varje månad.

 

Studentabonnemang = 49 kr

Förhöjd månadsavgift = 100 kr

Fri surf = 69 kr

 

Behöver inte kosta 500 kr varje månad om man inte vill det :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betalar 549:- i månaden och ser det som att jag har en telefon, mp3-spelare och ett mobilt bredband till laptopen för de pengarna. Slår man ihop allt det där tycker jag det blir helt okej! Knappast billigt eller förnuftigt, men OK för min del. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betalade 125 innan genom jobbet UTAN datatrafik. Med 10GB i månaden så betalar jag nu 500 i månaden + jag fick en iphone gratis. Man kan räkna med att iphonen är 200 av den konstnaden så kvar blir 300 kronor vilket jag inte tycker är så dyrt med tanke på att datatrafik till en telefon går på 150-200 spänn i månaden hur man än gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröjsar 118:-/mån (bindningstid 18 mån) då ingår fri surf (500 mb, hastigheten stryps sedan till 57kbps, använder wifi mest annars) och fria sms. Gav Halebop 4300:- kontant vid köpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Köpte telefonen när den släpptes sen förlängde jag abbo. i 12 mån, det kostar 59 kr i månaden sen datatrafiken 69 kr i månaden! Inga pengar alls:)

Silvervargen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt den hos 3. Betalar 399 i månaden och då har jag fri surf och får ringa för hela beloppet. Men jag har månadskostnaden för 24 månader undanlagd..

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spara och köp den kontant istället om du är orolig för månadskostnaden.

 

Om du vill ha den klarar du att spara till den, klarar du inte att spara till den kanske det trots allt inte är så bra ide att köpa en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får helt enkelt inte ekonomi i en iPhone som privatperson. Det är ren lyxkonsumtion.

 

De utgifter som man skulle kunna dra ner på tack vare en iPhone är:

1. Bredband - använd iPhone som 3G-modem. Inte en särskilt bra lösning om man är tung Internetanvändare, men om man bara läser lite mail så duger det väl. Använd inte för mycket reklamfinansierade sidor utan en bra flash/script-blocker bara. Om du tidigare kört ADSL kan du eventuellt spara in kostnaden för fast telefonabb också.

2. SMS/MMS - använd direktmeddelanden eller mail istället.

 

Men det är i princip det hela.

 

För företag ser det lite annorlunda ut eftersom de ökade kommunikationsmöjligheterna kan ge tidsbesparingar i många olika processer - och tid är som bekant pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår överhuvudtaget inte diskussionen i att "få ekonomi" i min iPhone. Vad betyder det egentligen?

 

Jag vill ha en ny telefon, och med det abonnemang som för mig är det enda vettiga alternativet (Telia till Vänner) så är iPhone endast enstaka hundralappar dyrare än den Sony Ericsson W995 som jag först hade bestämt mig för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte min 3GS på Siba med Telenorabonnemang. Säljaren gick från att erbjuda 299 i månaden i 24 månader till en betydligt bättre lösning för mig som inte ringer och surfar så mycket på 3G nät utan mest på wifi. Jag betalade 2400 kr i butik och 269 kr/månad i 24 månader. I de 269/månad ingår 99 kr att ringa och surfa för. Detta räcker rätt bra för mig. Inte så billigt men jag har ju valt att använda iPhone och inte någon menlös SE eller Nokialur. Iphone ersätter min dator i nästan varje läge. Den förändrar mina datorvanor, rentav mina levnadsvanor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns tungt att betala 500:- i månaden i stället för 69:-, som nu för min Sony Ericsson P900.

Hur får ni ekonomi på en iPhone som privatperson. Har ni sagt upp avtalet med er internetleverantör och använder iPhone som modem till datorn? Eller?

 

Om du frågar mig så tycker jag att är 500:- i månaden mycket pengar för dig så vänta tills du fått lite bättre ekonomi. Även om du kanske missar 3GS så finns det garanterat en ännu bättre modell just då :)

För om man känner det är mycket pengar så kommer det kännas ännu mer om du skulle ha sönder fånen och får betala de pengarna utan att ha någonting.. Oftast så är de jut en trist bindningstid också.

 

Det är som någon sa; ren lyxkonsumtion. Tänker man på vad man lägger i månaden på bara telefoni, spotify, bredband, Xbox Live, tv-licens och så vidare, alltså de rent flytande kostnaderna för sitt teknik / mediaintresse så blir det väldigt mycket pengar.

 

Bästa tips jag kan ge dig; jobba extra och köp den cash med ett kontantkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör som jag. Skippa onödigheter som bil så har du råd med massa annat kul :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...