Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Koppla PC till nya iMac 27"?


CGremby

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag har kört både PC och Mac väldigt länge, nu har jag tyvärr sålt min MacBook för att jag sällan har behov av en laptop. Nu undrar jag om det är möjligt att koppla min PC till den nya iMac 27"?

Det skulle underlätta så mycket. Slippa ha två stycken små bildskärmar utan istället en stor.

Jag har en Mini DVI adapter som jag använde på min MacBook, är det den man ska använda i så fall?

M9321_screen.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du koppla din PC-skärm till din iMac? I så fall är det en MiniDisplay -> DVI/VGA du ska använda dig av.

 

Nix, inte min skärm. Min PC. Min Windows dator och använda iMacs 27" åt båda operativsystemen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din PC borde nog klara att skicka ut DP för att det ska funka...

 

Hursomhelst är det bara att sälja din adapter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu undrar jag om det är möjligt att koppla min PC till den nya iMac 27"?

Nej.

iMac är en dator med inbyggd skärm, ingen extern skärm där du kan koppla in din PC.

 

Du får antingen behålla en skärm till PC:n - eller fjärrstyra PC:n från Macen med VNC. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Det intressanta är att minidisplayporten på 27-tummaren fungerar åt båda hållen.

 

The Mini DisplayPort lets you connect an external display, including the Apple LED Cinema Display, to your iMac. On the 27-inch iMac, the same port offers input, too. So you can connect any external source that has DisplayPort output — including a MacBook or MacBook Pro — and use your iMac as a display.

http://www.apple.com/imac/features.html#ports

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, där man istället brukar köra med en till bildskärm på iMac så kan man med 27" istället välja att koppla en dator via den minidisplayporten istället? Alltså går det? Det kommer fungera utmärkt antar jag som en helt vanlig skärm. Fett nice:) Som bootcamp fast smidigare och kraftfullare:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Det är så det ska funka.

 

Har du en dator som kan ge en MDP kan du koppla den till iMacen, och få in den datorns bild på iMacens skärm.

 

Men... koppla pc till detta nya underverk till iMac... the pain! It burns!!

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så det ska funka.

 

Har du en dator som kan ge en MDP kan du koppla den till iMacen, och få in den datorns bild på iMacens skärm.

 

Men... koppla pc till detta nya underverk till iMac... the pain! It burns!!

 

:)

 

MDP?

 

Haha, mjo, men jag vill inte köpa 21,5" för då måste jag ha två bildskärman.

Men, frågan är om det inte kommer uppstå en massa problem med att ha en PC kopplad till iMacs bildskärm? Hur switchar man? När man startar PCn slår man på iMac då men så startar OS X?

 

Jag tror jag måste avvakta lite innan jag vet något som provat innan:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

MDP = Mini Display Port.

 

Jobbigt att skriva ut varje gång.

 

Men, frågan är om det inte kommer uppstå en massa problem med att ha en PC kopplad till iMacs bildskärm? Hur switchar man? När man startar PCn slår man på iMac då men så startar OS X?

Avvkta du. iMacen kom ju ut för bara ett par timmar sedan. Har personligen ingen aning om hur man byter mellan iMac/extern signal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MDP = Mini Display Port.

 

Jobbigt att skriva ut varje gång.

 

 

Avvkta du. iMacen kom ju ut för bara ett par timmar sedan. Har personligen ingen aning om hur man byter mellan iMac/extern signal.

 

Min dator har ej MDP. Men man går väl med DVI från PC till iMac fast en MDP i slutet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dator har ej MDP. Men man går väl med DVI från PC till iMac fast en MDP i slutet?

Jag tvivlar på att världen är så enkel. Det är om apple har gjort massa special i kontakten, det får tester utvisa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Har aldrig sett en DVI-MDP-adapter.

 

Det är därför man inte kan ansluta Apples LED-skärm till någon dator annan än de Macar som har MDP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig sett en DVI-MDP-adapter.

 

Det är därför man inte kan ansluta Apples LED-skärm till någon dator annan än de Macar som har MDP.

 

Vad är edt här då?

http://store.apple.com/Catalog/se/Images/M9321_screen.jpg

 

Då kör jag DVI från PCn till den där adaptern och sedan Mini DVI till iMac? Eller är det fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

MDP-DVI. Fel håll alltså.

 

Den bygger på att grafikkortet kan mata ut en DVI-signal, men det är grafikkortet som står för förändringen, inte adaptern själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Denna borde göra jobbet!

 

Där har vi den. :) Nice.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

lånar tråden lite, hur kopplar man egentligen en MacBook Air till den nya iMac 27"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg
lånar tråden lite, hur kopplar man egentligen en MacBook Air till den nya iMac 27"?

Med en kabel med Mini Displayport-kabel, till exempel Apples kabel med beteckningen TX706ZM

 

Kräver att du har Mini Displayport ut ur din MBA vilket den första modellen (MacbookAir1,1) inte har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...