Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbörsen säljes


Linus

Rekommendera Poster

Det finns säkert vissa förklaringar till att man inte kan skriva svar på säljesannonserna.

 

Vad är anledningen?

 

Är det för att undvika att trådar spårar ur?

Är det för att "skydda" säljaren? (som möjligen prissätter för högt och får såna kommentarer)

 

Jag tycker man ska få posta svar/kommentarer. Att man ska kunna diskutera en vara till salu helt enkelt. Är det en bra vara korrekt prissatt har säljaren inget att vara rädd för. Är inte så fallet kanske man kan hindra en nybörjare från att köpa fel.

 

(och visst, man kan maila dom osv, men det är smidigare med att lägga ett inlägg)

 

Edit: Det här inlägget skulle kanske lagts i "Admin-hörnan", såg inte det forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv
Det finns säkert vissa förklaringar till att man inte kan skriva svar på säljesannonserna.

 

Vad är anledningen?

 

Är det för att undvika att trådar spårar ur?

Är det för att "skydda" säljaren? (som möjligen prissätter för högt och får såna kommentarer)

 

Jag tycker man ska få posta svar/kommentarer. Att man ska kunna diskutera en vara till salu helt enkelt. Är det en bra vara korrekt prissatt har säljaren inget att vara rädd för. Är inte så fallet kanske man kan hindra en nybörjare från att köpa fel.

 

(och visst, man kan maila dom osv, men det är smidigare med att lägga ett inlägg)

Som jag svarat i en annan tråd så är tanken just att undvika debatter i köpes och säljesforumen. Det du tycker är för dyrt är billigt för någon annan. Något exakt, objektivt riktigt pris går inte att fastställa.

 

Svaren brukar dessutom innehålla ord som idiot, lurendrejare och andra otrevligheter. Jag ser faktiskt inte på vilket sätt det bidrar till att höja stämningen.

 

Angående frågor och liknande om produkten, så är det precis lika enkelt att svara med en post som med ett meddelande. Knapparna sitter inte på samma plats, men att klicka på "PM"-knappen är knappast mer ansträngande än att klicka på "Add reply"-knappen. Eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oops, såg inte den tråden.

 

Visst, folk som kallar andra för några väl valda ord är trist och förhöjer nog ingen stämning. Vidhåller ändock att jag skulle vilja ha möjligheten att fråga/diskutera en vara "i ljuset". Och vill man ha 15 000:- för en Performa 475 kanske man ska få höra att det är ett orimligt pris, och Nisse-nybörjare letar efter annan dator istället.

 

Nåväl, det var inte för att såga säljare utan för möjligheten att ställa frågor.

 

Har förståelse för er inställning och beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stöder Nils linje. Kommentarer kring säljannonser kommer _inte_ att stanna vid frågor kring objekten, utan mer handla om "vilka överpriser allt och alla tar!". Det förstår nog även du, Linus.

 

Från början till slut har jag ingen förståelse för all debatt kring beg.-priser på Mac:ar. Råder inte marknadsekonomi kanske? Att en Cube fortfande kostar 10.000:- beg. boror jag faktiskt på att det finns Mac:are som betalar 10.000:- för en Cube. Personligen tycker jag att det är mycket pengar , men varför ge pengarna till någon annan och sälja datorn billigare?

 

 

// Johannes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...