Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nokia N900


Magnum

Rekommendera Poster

Hallo alla glada mac-nördar. :D:P

 

Jag funderar på att kränga en Nokia n900 och jag undrar lite om era åsikter.

 

http://my-symbian.com/other/preview_n900.php recension…

 

Någon som har någon övrig info om den.

Funktioner som intresserar mig är att:

Programmera (c++)

Surfa

Redigera dokument

 

Anledningen till att den intresserar mig är att den är linuxbaserad och olåst.

 

Några rykten om kommande telefoner som skulle få en att sig att känna sig dum om man köpt n900:an?

Även intresserad av HTC touch pro 2 vilken tror ni på?

Andra alternativ? Den ska ha QWERTY, helst touch screen och klara de saker nämnda ovan.

 

Alla förslag välkomna. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tror jag på OS:et men tycker telefonen är snygg som, och väger som en hi-tec tegelsten och hade hellre köpt en netbook än något som försöker vara det men faller platt till marken :P

 

(Men det är ju jag det iofs)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har även hört att det ska komma en nyare modell n902 tror jag den skulle heta rycktas om att den kommer köra maemo6 istället för 5 och stödja multitouch ha skärm större än 4 tum och utan riktigt tangentbord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ang Nokia n902, menar du Nokia N920? Den är fejk.

 

Jag har läst lite recensioner om N900 och den verkar bra. Snabb, mycket potential fast lite apps just nu. Stöder Flash men klarar inte riktigt av det. Har fysiskt qwerty-tangentbord men kan användas med viruellt också. Stöder inte multitouch så zoomningen är inte lika bra som i iPhone. Redigera dokument kommer man garanterat kunna. Programmera vet jag inte, men antagligen; man måste väl kunna skriva ett sådant program och använda (vi pratar ju ändå Linux).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu är det inte långt kvar till den är i lager. :galetglad:

Tack för tipsen hittills :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WTF!?

 

# storage memory for installable applications limited to ridiculous 256 MB, all the remaining gigabytes available for documents and data files only (final units will ship with additional 2 GB storage space for 3rd party software installation; it is just being worked on)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefonen är troligtvis riktigt kraftfull och bra. Men många tester tyder på att den är lite väl stor och klumpig och att den suger batteri som en polska h**a suger ***.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WTF!?

 

# storage memory for installable applications limited to ridiculous 256 MB, all the remaining gigabytes available for documents and data files only (final units will ship with additional 2 GB storage space for 3rd party software installation; it is just being worked on)

 

Läste det också. Bra när man tänker hela vägen från början.. </ironi>

Nokias historia är fylld av 'i' modeller som kommer 6 månader efter den första och till skillnad mot denna funkar helt ok *suck*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefonen är troligtvis riktigt kraftfull och bra. Men många tester tyder på att den är lite väl stor och klumpig och att den suger batteri som en polska h**a suger ***.

Jag har inget problem med att den e stor, och jag kan tänka mig att ladda den varje dag om det så skulle behövas.

Däremot vill jag kunna redigera dokument vilket inte finns ännu. Ännså länge finns det bara "viewer editions"

 

 

Läste det också. Bra när man tänker hela vägen från början.. </ironi>

Nokias historia är fylld av 'i' modeller som kommer 6 månader efter den första och till skillnad mot denna funkar helt ok *suck*

Vänta nu, hur menar du?

Menar du att den kommer suga och att om ett halv år kommer det en fet i900 som slår allt och andrahandsvärdet sjunker som en rysk sjunkbomb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta nu, hur menar du?

Menar du att den kommer suga och att om ett halv år kommer det en fet i900 som slår allt och andrahandsvärdet sjunker som en rysk sjunkbomb?

 

Jag menar att de har så bråttom att de inte tänker hela vägen och att det säkerligen i god Nokiatradition kommer att komma antingen en 900i eller efterföljare där det löjligt snåla utrymmet för apps + ev. andra buggar kommer att vara fixade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Persoligen tycker jag att den har en cool design.

Jag tror inte att jag kommer att behöva mer än 1 gb app minne

Det jag gillar med den är: Kameran

Tangentbordet

Internet flashapp

Datorstyrkan

Minnet

USB:uttag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Är riktigt sugen på en.

Ska bli intressant att se hur användarrecensionerna blir när den börjar skickas ut.

Verkar som om den är på väg den här veckan om man förbokat hos Nokia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är riktigt sugen på en.

Ska bli intressant att se hur användarrecensionerna blir när den börjar skickas ut.

Verkar som om den är på väg den här veckan om man förbokat hos Nokia.

 

Användarrecensioner finns ju redan, bara att söka på google. Många förhandsbokare har den redan. Själv blir det troligen så att en fastnar med från butiken bara man blir frisk igen.....dock vill jag nog helt fysiskt testa den först, säkert demo version i Nokia Store. Men vad jag läst så är den mycket intressant och lockande. Och viktigast av allt att den inte är ens nära lika kass som N97:an. Hoppas den inte bara är på papper såpass mycket bättre än iPhone. Här tror jag att iPhone egentligen vinner bara på användarvänligheten och designen....vilka ju är smaksaker.

 

Ngstans läste jag att man kan köra dual-boot med den, dvs köra andra OS än maemo (kommer inte ihåg vilka nämdes) och skulle ju vara kul att sätta en "hackinPhone"-OS 3.1 på den :crossfingers:

 

Annars är jag nog rätt så nöjd med min 3G, men den gick sönder och är inte/kommer aldrig att vara villig att binda mig till T-S för att få en fullt fungerande telefon :superirriterad: . Modem användingen är ett måste i nästa telefon, och vill inte Jailbreikka den pga prestanda förlust. För att inte tala om garantiproceduren om man köpt en olåst från t.ex iTalien. (Fast här så låvade nog Pixmania 2 års garanti med UPS som hämtar telefonen hemifrån....de e ju bättre än T-S/Apple garantin). Dock rätt saftigt pris.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte komplettera min iPhone 3G med Nokia N900. Använder en mobil i jobbet och en privat, så det kan vara skoj med en av varje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte min igårkväll (direkt från butikens hylla). Snabb jämförelse med iPhone 3G => Reslolutinen, multitascing, snabbhet, tangentbord & dylikt bra bättre. Iphone klår med användarvänlighet (dvs, lätt att använda och perfekt tillsammans med Mac) samt touch screenen och fysiska måtten/designen. Båda mycket bra, den som vill göra mera med mobilen så N900. Om mindre, dock enklare iPhone. Största minusen för iPhone (och stort plus för Nokia) är "obligatorisk" bindning till T-S samt öppenhet (N900 definitivt mer öppen än iPhone i och med Maemo, underligt nog).

 

Återkommer när använt mer än ngra timmar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"obligatorisk" bindning till T-S" samt öppenhet (N900 definitivt mer öppen än iPhone i och med Maemo, underligt nog).

 

Obligatorisk bindning till T-S?? Vad menar du?

 

"Mera öppen" I vilka avseenden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Obligatorisk bindning till T-S?? Vad menar du?

 

"Mera öppen" I vilka avseenden?

 

Obligatorisk inom citat i den bemärkelse att i Finland var jag skriver ifrån är T-S enda operator som säljer iPhonen, Sverige har visst fler (utryckte mig klumpigt, men iPhone bunden, N900 ej). Men fast alla operatörer skulle sälja den så är det bindningstiden som stör mig. Minusen med olåst import telefon skrev jag redan om. Min f.d. 3G är iTalien version.

 

Mer öppen i avseende att allmänheten kan skriva olika program utan att dessa filtreras av ett övervakande företag (Appstore). Visst finns ju Cydia, men är inte intresserad av jailbreak. Möjlighet att köra andra operativ system. Öppen även med hänsyende till bättre stöd för olika AV format, är inte helt säker på med huruvida olika office dokument kan editeras, men torde väl åtminstone småningom vara möjligt (fast detta nog ei så praktiskt med tanke på bekvämhet, men i nödfall..).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte min igårkväll (direkt från butikens hylla). Snabb jämförelse med iPhone 3G => Reslolutinen, multitascing, snabbhet, tangentbord & dylikt bra bättre. Iphone klår med användarvänlighet (dvs, lätt att använda och perfekt tillsammans med Mac) samt touch screenen och fysiska måtten/designen. Båda mycket bra, den som vill göra mera med mobilen så N900. Om mindre, dock enklare iPhone. Största minusen för iPhone (och stort plus för Nokia) är "obligatorisk" bindning till T-S samt öppenhet (N900 definitivt mer öppen än iPhone i och med Maemo, underligt nog).

 

Återkommer när använt mer än ngra timmar....

WTF vilken butik :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Nokia har ju konstaterat att dom inte tänker uppdatera telefonen med kommande versioner av Maemo vilket fick mig att inte välja den.. Betalar man så mycket ska det vara uppdaterat också..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering (liten) har kommit för Maemo. Ovistores beta version även öppen. Denna kommer man åt med att skriva i webläsaren store.ovi.com (inte via ikonen). Alternativt normalt via datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...