Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Går det att bort kameraljudet?


Ricco

Rekommendera Poster

Visst kunde det kännas läckert med ett slutarljud i början när man använde iPhones inbyggda kamera. Men jag använder den oftast till att fotografera PowerPointpresentationer, OH-bilder etc. Det är rätt skönt att slippa anteckna och att bara lyssna vad som sägs på möten.

 

Men jag känner att jag stör när jag fotograferar på grund av kameraljudet. Finns det någon som vet hur man kan stänga av ljudet? Eller finns det en kameraapp där ute som är ljudlös?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sätter telefonen på ljudlös, så blir det inget ljud.

Är förvånad att du inte har det ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja - varför har jag inte tänkt på detta (att stänga av ljudet)? För det bör man ju göra när man är på möten.

 

Stort tack för ditt snabba och enkla svar :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars så kan du ta bort ljudfilen ifrån telefonen. Så slipper du kameraljudet för alltid.

Annars är ljudlös valet ett tips som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja - varför har jag inte tänkt på detta (att stänga av ljudet)? För det bör man ju göra när man är på möten.

 

Stort tack för ditt snabba och enkla svar :-)

 

 

Haha kul endå att du inte testat detta .. :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tar man bort den ljudfilen?

 

Du får antingen SSH:a eller använda ett program som DiskAid. Får att komma åt filerna på telefonen sen kan du ta bort vilka du vill.

Jag kommer inte ihåg exakt nu var ljuden ligger, men den heter camera någonting och ligger i samma mapp som massa andra ljudfiler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får antingen SSH:a eller använda ett program som DiskAid. Får att komma åt filerna på telefonen sen kan du ta bort vilka du vill.

Jag kommer inte ihåg exakt nu var ljuden ligger, men den heter camera någonting och ligger i samma mapp som massa andra ljudfiler.

 

"photoShutter.caf" heter filen och den ligger i "/System/Library/Audio/UISounds"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 years later...
bengt.tonysson
2009-10-06 på 10:25, adzer säger:

 

Du får antingen SSH:a eller använda ett program som DiskAid. Får att komma åt filerna på telefonen sen kan du ta bort vilka du vill.

Jag kommer inte ihåg exakt nu var ljuden ligger, men den heter camera någonting och ligger i samma mapp som massa andra ljudfiler.

Hej! Försökte nyss ta bort kameraljudet i inställningar på min iphone5s men insåg att det inte fanns ngn sådan inställning så jag tänkte göra ett försök att ta bort ljudfilen som beskrivits här ovan men vad är SSH:a och vart får jag tag på DiskAid?

 

Mvh/ Bengan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, bengt.tonysson säger:

Hej! Försökte nyss ta bort kameraljudet i inställningar på min iphone5s men insåg att det inte fanns ngn sådan inställning så jag tänkte göra ett försök att ta bort ljudfilen som beskrivits här ovan men vad är SSH:a och vart får jag tag på DiskAid?

 

Mvh/ Bengan

Det fungerar inte längre, detta är en i datateknisk mening mycket gammal tråd. IOS är sedan flera år stängt bakom lås och bom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bengt.tonysson
1 minut sedan, Alix säger:

Det fungerar inte längre, detta är en i datateknisk mening mycket gammal tråd. IOS är sedan flera år stängt bakom lås och bom.

Jaha, måste jag alltså välja mellan att leva med detta störiga ljud eller ha luren på ljudlöst? tack för svar! någon som vet om det går att tabort kameraljudet på nyare iPhones? eller om jag uppdaterar iOS kanske

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, bengt.tonysson säger:

Jaha, måste jag alltså välja mellan att leva med detta störiga ljud eller ha luren på ljudlöst? tack för svar! någon som vet om det går att tabort kameraljudet på nyare iPhones? eller om jag uppdaterar iOS kanske

Jag håller det fetade för ytterst osannolikt. Men någon med senaste Xs kanske kan svara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det går inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt den på Live - så försvinner ljudet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...