Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför gör inte Apple en iPhone av Apple TV?


Mattiasgbg

Rekommendera Poster

Tänkte på en sak innan jag somnade.

 

Roade mig med att titta på film från sängen med Front Row och kom på att det är snyggt, men har vissa begränsningar.

Man kan ju se på film och bilder samt lyssna på musik, men sedan är det slut. Men om man vill leta efter något på internet, kolla mail osv så måste man gå fram till datorn och pilla med tangentbordet, vilket är lite jobbigt ibland.

 

Ett av problemen är ju att exempelvis Safaris gränssnitt är avsett för en "vanlig" dator, med mus och tangentbord, men jag tycker det borde gå att designa om det så att det hade fungerat på en stor TV, med lämplig fjärrkontroll.

 

Front Row är ju som en bantad Apple TV, som är som en stor iPod, så varför inte dra igång en sorts App Store även för den.

Olika program skulle man kunna bläddra mellan i samma meny som man bläddrar i nu. Det svåra blir textinmatning med Apples lilla vita fjärr, men det löser man delvis genom att synka bokmärken osv från datorn (man synkar ju ändå musik), och i övrigt borde det inte vara svårt för Apple att ta fram ett fjärrkontroll program till iPhone där man kan bläddra i menyer, zooma text osv och som dessutom funkar som tangentbord vid behov.

Dessutom har Apple TV både hårddisk och USB, så man borde, om Apple ger sin tillåtelse, kunna trycka in en TV-sticka där.

 

Lite rörigt kanske, men hoppas ni förstår vad jag menar.

 

Jag hade köpt ifall det fanns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser mer att Apple kunde göra en App-store även för ATV. Då kunde man ju tex in få in SVT-play. Det hade varit kanon tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...