Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

G5 RULES!!!


Axelman

Rekommendera Poster

Antingen är jag blind eller så har Apples designlinje pc-fierats... :angry: iMacen chockade en hel datorvärld. iBooken fick den att jubla. De originella stationära lådorna med sällan skådad enkel hantering satte pricken över iet. Ok: eMacen fortsatte traditionen och iMac G4 är en listig rackare! (w00t) Men hur ser nya iBookserien ut? Som en pc :( Hur ser G5 ut? Som en pc :(

 

Slutsats:

Designen var ett desperat knep för att vända köparnas blickar mot ett sjunkande Apple. Nu när man har ett OS som är lysande och övriga produkter med klös har det blivit dags att bli SERIÖSA!!! Vilken ingeniör vill ha en godislåda på sitt skrivbord? Att en reklamnisse åker minibilen Smart och kör Appledatorer begriper alla. Men en utvecklare på ABB, som funderar på att köpa en BMW suv för ca 500.000, skulle kräkas över en fjantdator. Hela hans armaniimage skulle spricka. Clowndräkt låg väl närmre till hands med gamla iBook tangerine! (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm. Håller inte med om så mycket.

 

Tycker kanske inte att PowerMac G5 har världens sexigaste design, men tycker att signalerar råstyrka och professionalitet. Har hittills inte sett något PC-chassi som kan mäta sig med Apples nya aluminium, i så fall är det på sin höjd lite sprejmålad plast.

 

Gällande din Armanigubbe så riktar sig inte iBooken till den målgruppen. Han ska ha en PowerBook, vilken alltid haft en ganska stilren design. Och vita iBook - en av de snyggaste och smartast formgivna burkarna på jorden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med dig om att utseendet har PC:fierats. Det har blivit enklare, stramare och mer avant garde. Var ser du det på en PC med sina blinkande lampor, snett ihopsatta delar och fula försök till snygghet nånstans?

 

Den nya G5:an är ett under av fräschhet och precision. STOR vill-ha-faktor!!!

 

Men du har ändå rätt i dina slutsatser - den nya designen drar nog till sig många som varit rädda för att ha haft en för "väldesignad" dator på sitt skrivbord...!

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

G5 är helt rätt - ser så stilren och snygg ut att den passa på vilket VD mahognybord som helst.

 

Allt är rent - grupperingen av kontakter på baksidan, extra "snabb"uttagen på framsidan, formen, ytan, handtagen och det finaste med dem är att fötterna ser naturliga ut på burken. Fötterna gör ju att den blir så mycket enklare att kyla på ett tyst sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte så att pc maskinerna blir mer lik macen? kolla bara den här Zepto

Jag tycker inte den där Zeptodatorn andas det minsta Mac!

 

Den kändes plastig, kolla de uppbullade musknapparna och de klitchiga CD-spelarknapparna på datorns framsida. *usch*

 

På bilden kan jag dessutom räkna till 9 (!) st LCD-lampor som indikerar batteri, laddning, läsning, vila m.m. m.m. På min tiBook finns EN lampa. Den sitter snyggt placerad och fyller faktiskt en funktion. Kolla sedan in den fläskiga ramen runt skärmen på PC´n. Den är säkert dubbel så tjock som på tiBooken/aluBooken.

 

Det enda som kan liknas vid Macen är startknappen, som också är rund och nedfälld, samt försöken till att placera fläkt och högtalare på samma ställe.

 

Nä, detta är ytterligare en i raden av plastiga PC-laptops.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec
Och vita iBook - en av de snyggaste och smartast formgivna burkarna på jorden.

Japp! Så är det! (Har själv en sån, hihi)

 

Vad jag däremot undrar- hur fasicken får man in en till optisk drive i nya lådan? Blir det till att plocka fram kapmaskinen och såga ut ett nytt hål om man vill ha in en cd-brännare? Apple verkar ha tänkt sig att SuperDrive ju är allt-i-ett, så det finns ingen anledning att stoppa in något mer- men kan de verkligen vara så naiva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Du får väl vänta tills nästa version kommer... :rolleyes:

 

Det enda som fattas nu är att tangentbordet och musen är sladdlösa och i metall ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:o Mä det är väl absolut inget "pc" över nya macarna, har din skärm 6.89 dots eller? :) Dom är skit snygga (fast lite åt en husvagnskamin i stuket). en pc är en pc o en mac är en mac aldrig mötas de två :lol: vill ha vill ha vill ha :angry:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK.

Jag erkänner :blush: att jag provocerade lite. De är stilrena produkter men jag kan inte komma ifrån att de har blivit fyrkantiga <_< .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postade det här i en annan tråd här på forumet...

 

Jag tycker att designen på G5:an är häftig och ger intrycket med sina styvare former att de är vassare än G4:orna... Att Apple har en rundare och mjukare design på konsumentburkarna hjälper ju till att locka nya kunder inom den kretsen av datoranvändare. Med hjälp av den nya designen på Powermacarna och Powerböckerna så skiljer Apple genom de olika designstilarna av konsument och proffsdatorerna från varandra. Apple har därmed på gott och ont övergett den färgglada designen som förut genomsyrade hela modellprogrammet. Det ser ut så här i dagsläget...

 

Vitt:

eMac

iMac

iBook

 

Aluminium/metall:

PowerMac

PowerBook

Xserve/Xserve Raid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte så att pc maskinerna blir mer lik macen? kolla bara den här Zepto

Jag tycker inte den där Zeptodatorn andas det minsta Mac!

 

Den kändes plastig, kolla de uppbullade musknapparna och de klitchiga CD-spelarknapparna på datorns framsida. *usch*

 

På bilden kan jag dessutom räkna till 9 (!) st LCD-lampor som indikerar batteri, laddning, läsning, vila m.m. m.m. På min tiBook finns EN lampa. Den sitter snyggt placerad och fyller faktiskt en funktion. Kolla sedan in den fläskiga ramen runt skärmen på PC´n. Den är säkert dubbel så tjock som på tiBooken/aluBooken.

 

Det enda som kan liknas vid Macen är startknappen, som också är rund och nedfälld, samt försöken till att placera fläkt och högtalare på samma ställe.

 

Nä, detta är ytterligare en i raden av plastiga PC-laptops.

Visst liknar detta en G4, om än gjord med igensvullna ögon av en PC-designer. Se bara på högtalarnas utseende och placering. Det finns värre exempel på plagiat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade in Zepton. Klart som korvspad att de vill härmas! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...