Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

HP-kompatibilitet med Snow Leopard?


Atterdag

Rekommendera Poster

Hej, jag har en HP Photosmart 2575, och till den ska det enligt Apple finnas en kompatibel drivrutin för print och scan men något med det numret (1.01) finns inte att få tag på någonstans, inte heller installerades det hela med systemet som av Apple utlovas installera all kompatibel programvara - i stället låg den gamla drivern kvar orörd och fungerade med skrift men inte vid scan. Nu försökte jag installera om enbart drivrutiner för skrivare etc. men då börjar installeraren installera om hela systemet, som jag redan uppgraderat till 10.6.1. Tips någon? Obs. Jag har kollat HP's sajt, och har använt Mac sedan 1988 så jag är ingen novis. Apples uppgradering ger ingenting. Har skrivit till HP support men inget svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade på apple support vad som ska vara nya drivrutiner för HP, och laddade ner och startade installation, men får då följande felmeddelanden som upprepades och upprepades varvid Installeraren uppenbarligen hängt sig. Jag bifogar bild av ett av dem. Uppenbarligen har Apple inte testat detta på en av sina vanligaste datorer, eller alls. Eller HP för den delen. Jag har en Imac 20'' Intel 2400 320 gb, helt okej, testad och allt. Jag förstår nu varför Installeraren av Snow Leopard lät gamla drivern ligga. Men glad är man inte. Ska skriva och skicka detta till såväl Apple som HP.

post-8674-1253167658_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får svara mig själv. Har nu trots felmeddelandet lyckats få in HP modul 1.01 som enl Apple ska vara kompatibel, men fortfarande fungerar scannern inte. Uselt. Skriver till HP, Apple och MacWorld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är ett svar till. Efter några timmar på nätet fick jag via en amerikansk sajt följande tips. Man ska använda Bildinsamling (i Program). Där ska ens skanner komma upp t.v. Om den inte gör det så ska man dra ut dess

kablar dvs tröm + usb och sedan ansluta dem igen. Faktum är att detta anonyma tips från en HP-anställd

amerikan (troligen) nu fått mig att scanna in tre blad. Man går miste om diverse finesser, men man kan spara

till Förhandsvisning och vända och spara i valfritt format där. Det kanske även funkar med Photoshop.

Kunde inte Apple/HP ha gett oss denna information?????????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen, ifall någon undrat över detta så har jag nu kommit fram till att det felmeddelande jag visade i tidigare inlägg beror på en icke kompatibel modul i Toast - som hör till CD Spin Doctor. Min lösning var att ignorera alla de felmeddelanden som kom och låta datorn hålla på och sen göra en forcerad omstart. Spin Doctorn lär inte fungera, men vem bryr sig om det. Jag använder Sound Studio, Fission och liknande numera.

 

Vidare fick jag följande länk från HP efter en dag, ganska bra!, med en del bra info.

 

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...;product=441240

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...