Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

CSS frågor


Rickard.v

Rekommendera Poster

ID = individuell styling

Klass = flera element som ska ha samma styling

Man kanske ska tillägga att id främst är till för att identifiera ett unikt element på sidan för att t.ex. bearbeta med javaskript. Man kan med fördel använda både id och class på ett element och också tillämpa flera class:er på ett element.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ändrat storlek(mindre) på footer så nu är texten nästan utanför. Varför?
Innehållet kommer alltid ta så stor plats som det behöver. Vad som ska hända när innehållet är större än den höjd och bredd är satt avgör du med overflow. (En alternativ lösning är att inte sätta höjd och se till att bakgrunden ändå täcker hela området.)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kanske ska tillägga att id främst är till för att identifiera ett unikt element på sidan för att t.ex. bearbeta med javaskript. Man kan med fördel använda både id och class på ett element och också tillämpa flera class:er på ett element.

 

Så sant! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innehållet kommer alltid ta så stor plats som det behöver. Vad som ska hända när innehållet är större än den höjd och bredd är satt avgör du med overflow. (En alternativ lösning är att inte sätta höjd och se till att bakgrunden ändå täcker hela området.)

 

Ja, eller att i detta fall ta bort de "automatiska" paddings och margins som varje webbläsare själv lägger till (t ex har ju varje <p> lite marginal över och under sig som standard) :)

 

.style1 {
 color: #FFFFFF;
 font-weight: normal;
 font-size: 16px;
 margin: 0px;
 padding: 0px; 
}

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 6 months later...

Det kom av sig lite. Inte så lite heller.

 

Men nu är jag igång igen med min egen sida. Fixade en egen domän o plats hos one.com så alla mina bilder får plats.

 

www.rickardv.se

 

Kolla på sidan (bara första sidan klar än)

 

O kolla sedan på er ipod/iphone så ser ni att det ser konstigt ut. Varför??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...