Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mini display port -> HDMI hackar


TimaSW

Rekommendera Poster

Godkväll på er!

Jag har precis fått hem Mini Display Port till HDMI-adapter från en säljare på eBay. Jag konnektade den till min Macbook Pro (senaste modellen) på ena sidan och en HDMI-kabel på andra sidan och in i TVn. När jag sätter på en film, så visas den ,men hackar lite. Den flyter inte på som den gör på datorn alltså, känns som bildrutorna inte hinner med riktigt.

 

Jag gick in på inställningar och satte på högsta upplösningen med 50 HZ PAL frekvens. Den funkar lite bättre nu, men är fortfarande liiite seg. Jag har provat de andra upplösningarna med det hjälper inte. Vet ni vad problemet kan vara?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Behöver inte vara något problem i egentlig mening. Det kan skilja sig rätt ordentligt i hur olika skärmar återger rörelser. En större skärm åskådliggör också ryckighet tydligare än en liten.

 

Försök matcha bildkällans frekvens med signalens frekvens så gott det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godkväll på er!

Jag har precis fått hem Mini Display Port till HDMI-adapter från en säljare på eBay. Jag konnektade den till min Macbook Pro (senaste modellen) på ena sidan och en HDMI-kabel på andra sidan och in i TVn. När jag sätter på en film, så visas den ,men hackar lite. Den flyter inte på som den gör på datorn alltså, känns som bildrutorna inte hinner med riktigt.

 

Jag gick in på inställningar och satte på högsta upplösningen med 50 HZ PAL frekvens. Den funkar lite bättre nu, men är fortfarande liiite seg. Jag har provat de andra upplösningarna med det hjälper inte. Vet ni vad problemet kan vara?

 

Tack på förhand!

 

Känner igen felet du beskriver. Har stundtals samma fenomen. Också jag kör Mini displayport - Hdmi.

Har tyvär ingen lösning till dig. Min kan göra så ibland bara, och för det mesta fungerar det till 100%.

Har själv försökt hitta orsaken till problemet, fast utan resultat.

Har du möjlighet att prova på någon annan tv/skärm gör det. Tror inte det är Macen som är felet.

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till er som köpt den här "hack" hdmi minidisplay port har ni ljud genom kabeln? om ni nu inte har det så antar jag att ni kör ljudet från hörlursuttaget och då kan ni ju lika gärna köra med en dvi minidisplay port till tv och ha en hdmi till dvi från tvn till dvi minidispalyport kabeln. Efter som dvi har samma upplsöning som hdmilnr%20(22).gif dock vet jag inte om detta löser erat problem med hacken ni upplever men det kan kanske vara en tanke :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...