Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem att synka Macens adressbok med telefonens


ingvarlnilsson

Rekommendera Poster

ingvarlnilsson

Hej!

Jag begriper inte varför en av mina kontakter i min adressbok på Macen inte vill följa med till iPhone. Jag har lagt till en kontakt senare och den följer med, men det är en kontakt som ignoreras. Jag har skrivit om denna kontakt men den följer inte med vid sync.

 

Är det någon annan som har varit med detta? Varuti kan felet tänkas bestå. Jag har ibockat i iTunes sync all contacts.

I adressboken på Macen har jag INTE bockat i Share, men detta är väl för att visa adressboken för andra användare, inte för min egen autensifierade telefon?

 

Jag har gjort shut down och startat om Macen utan skillnad.

 

 

Bästa hälsn. Ingvar i ett soligt Borås

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova ta bort kontakten och lägg till den igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingvarlnilsson

Tack för tipset, men det har jag redan provat. Förmodligen klarar inte iPhone svenska tecken helt plötsligt eller så är det något annat knas...

Jag skall prova att lägga in kontakten via iPhone istället, skall bli intressant att se hur det funkar.

 

I vilket fall otroligt irriterande att jag inte får med allt - jag får ingen varning eller annat, bara att det är 1 kontakt färre i iPhone än .

 

Bästa hälsn. Ingvar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har massa kontakter som inte följer med eller ändra på iPhonen, funderar på om det finns ett max antal kontakter man kan ha.

Har 1080 i iPhonen men bara 865 i adressboken.

Finns det något max? Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig fungerar synkning av kontakter utmärkt.

Det går att justera synkningen av adressboken med iPhone i iTunes.

När man vill ändra mer än 5% av kontakterna så frågar Macen om det är ok - detta händer när man har lagt in många nya kontakter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt fel för mig fungerar det alldeles utmärkt :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...