Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur kör man Geektool i 32 bitar?


Ginosso70

Rekommendera Poster

Geektool funkar tydligen inte i Snowleopard. Har prövat alla versioner, dom går att installera och starta men det går inte att göra något. Men enligt snowleopard wikin så ska geektool 2.1.2 funka i 32-bitars läge. Men hur fan byter man till 32-bitars läge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Geektool ver. 3.0 RC5 116 i SL. Det står att den körs som "Intel (64bitar)" i Aktivitetskontroll. Nu är jag nybörjare men det verkar fungera fint! Jag har provat att visa hur mycket disk som ledigt.

 

 

/J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, följdfråga: Hur skriver man i properties? För den är inte skrivkänslig för mej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att dra och släpp en "shell" ut på skrivbordet, där kan du sedan ändra storlek mm, sedan lägger man till kommando-strängen.

 

Detta kopierade jag från senaste numret av Macworld: df -h | grep disk0s2 | awk '{print "Macintosh HD:",$4, "Free"}'

Vill du lägga till fler diskar så kör "df" i en terminal så ser du vad dom olika diskarna heter. Den primära disken heter antagligen disk0s2 som standard.

 

Jag skrev som sagt av denna sträng, det kanske finns någon som har andra bra tips på hur man kan göra.

 

/J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får man den att funka. Jag skrev in kommandot som du skrev ovan men det händer inget i rutan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändra "Refresh every:" till så ofta som du vill att den ska uppdatera resultatet.

 

Testa med att bara skriva 1.

Den uppdateras då varje sekund, du kan ändra detta för att göra den mindre resursanvändande senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...