Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook Pro 13" Varm.


Malmöit

Rekommendera Poster

Jag fick min macbook pro i veckan och är extremt nöjd, förutom med en sak, värmen.

När jag surfar och så är det inga större problem i början, men efter ett tag blir den riktigt varm. När jag sedan spelar tar det inte mer än 5-10min innan den blir riktigt varm.

 

Nu kommer frågorna:

 

1. Bör jag oroa mig för värmen? Kan det skada datan?

 

2. Hur varm datan än blir tycks jag mig inte höra fläktljud. Men dom

kanske bara är tysta?

 

3. Finns det något man kan göra för att motverka värmen? (just nu står den på skrivbordet, så det finns inget som "blockar" luftflödet.) T.ex en kylplatta av något slag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min macbook men också väldigt varm om man pressar den lite. Ligger ofta runt 70 grader när jag har den i sängen. Något bättre när den står på skrivbordet. Testa ladda hem iStats pro till dashboarden så kan du hålla koll på temperatur och hur mycket fläktarna går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta hem SmcFANcontrol så kan du ställa hur snabbt fläktarna ska gå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog ganska normalt. Min ligger på ca 55 grader när jag itne gör ngt speciellt så 70-80 grader när man pressar den med spel låter rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är bara tvungen, datan blir nog inte varm alls däremot datorn som behandlar datan och hårddisken där datan lagras kan bli varma, men det finns inbyggda fläktar som ökar sitt varvtal när datorn blir varm, så lägne du har den på ett hårt underlag typ skrivbord så är kylningen av din dator inget problem dock om den ligger på ett mjukt typ en säng så kan det vara svårt för datorn att kyla sig pga att den inte får luft inunder sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min ligger nu på 72 grader och jag har tankat data i 4MB i sekunden i kanske en halvtimme. Skulle gissa på att det är ganska normalt när disken får jobba så hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...