Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hållbarhet på iPhones kontakter

lundare

Recommended Posts

Jag undrar hur bra ni anser att iPhones kontakter håller. Ska köpa en om ett tag och då kommer jag bl.a koppla den i bilen istället för ett USB-minne. Då blir det endel i- och urryckande av dock-kontakten och hörlursutgången. Jag undrar detta för att kontakterna på t.ex en laptop tenderar att blir lite slappa o klappa efter ett tag.

Så jag vänder mig till er som har haft er iPhone ett tag - håller kontakterna?

Så jag vänder mig till er som har haft er iPhone ett tag - håller kontakterna?

Ja!

Ja både på iPhone (och MBP) håller kontakterna utmärkt

Jag stoppar i hörlurar flera ggr om dagen och aldrig har det blivit slappt.

Dockan hamnar iPhonen i varje dag :)

Jag har faktiskt vid två tillfällen råkat ut för att Macen inte känner igen iPhonen när jag anslutit. Ryckt ur kontakten och i igen så har det funkat.

Kan finnas flera orsaker till detta, en kan vara att kontakten inte fått kontakt.

Haft en Iphone i ett år nu, med multipla dagliga i- och urryckningar och inte sett några kontaktproblem eller "slapphet".

När jag kopplar in den i bilen i iPoduttaget i min Hyundai i30 så läser bilstereon ett tag sedan kopplar den bort USB. Jag tror det är för mycket låtar för att funka i min bil. Testa!

Grabbens Nano funkar OK. Men för att ha kontroll på låtarna får vi använda 3,5mm uttaget till AUX-ingången.

Enda problemet har varit att man ibland får ta ut lite fickludd från hörslursuttaget om man har dammiga fickor.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...