Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

macbook eller macbook pro


borjeboy

Rekommendera Poster

Har funderat på att införskaffa mig en macbook eller en macbook pro, men kan inte avgöra vilken jag skall ta, priset skiljer ju 1700kr (är student) är det värt det för pron? är ju nästan samma hårdvara i dom...

 

dokc inte upplyst tangentbord på vanliga eller minneskortläsare (vilket hade varit smidigt).

 

Nåväl vad säger ni? vilken skall man ta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vad du skall använda datorn till samt din plånbok och ca 1000 subjektiva saker som bara du kan svara på, gå till en butik och kläm och känn så kanske du inte har lika svårt att bestämma dig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderat på att införskaffa mig en macbook eller en macbook pro, men kan inte avgöra vilken jag skall ta, priset skiljer ju 1700kr (är student) är det värt det för pron? är ju nästan samma hårdvara i dom...

 

dokc inte upplyst tangentbord på vanliga eller minneskortläsare (vilket hade varit smidigt).

 

Nåväl vad säger ni? vilken skall man ta?

 

 

Edit:

 

Du får bättre skärm, mycket bättre batteri (7h mot 2-3h), upplyst tangentbord, snabbare ram-minnen bland annat. Jag tycker batteritiden enbart överväger att köpa Pro-modellen. Sen att skärmen är bättre, samt snabbare ram-minnen är ett stort plus.

 

Jag glömde bort att du får lite snabbare processor samt det BÄSTA av allt med Pro-modellen är att du har en multi-touch-platta. Den är helt underbar. Det är den som gör det hela med datorn. Du slipper röra handen från plattan förutom då du skriver. Du kan bläddra framåt och bakåt i mappar/internetfönster, bilder, osv. Du kan zooma, rotera på bilder, visa skrivbordet direkt, visa öppna fönster genom de olika fler-fingers-rörelserna som finns på multi-touch-plattan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vad du skall använda datorn till samt din plånbok och ca 1000 subjektiva saker som bara du kan svara på, gå till en butik och kläm och känn så kanske du inte har lika svårt att bestämma dig...

 

 

skall främst köra anteckningar från föreläsningar, skriva, surfa och stila med den :sorry:

 

samt spela upp klipp från youtube osv, aksnke wow eller något har råd till en pro eller ja får väll ta ett litet maclån för den men det får jag nog göra för macbooken med.. blir sóm man säger gränsfall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pro modellen tror jag på. Vad gäller datorer ska man aldrig bakåtsträva om det inte finns tydligt ekonomiska skäl till det. Dvs, har du råd att köra pro så tycker inte jag det finns något att tänka på ens.

 

Det är vad jag skulle ha gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...