Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Returnera iPod Touch.


svNsk

Rekommendera Poster

Hej!

 

Först så är jag lite halvny på forumet. Aldrig skrivit något utan bara läst, framförallt på senaste tiden då jag känner mig sugen på att köpa en MacBook Pro och betala en småslant för iPod Touch.

 

 

Låt oss säga att jag skulle beställa deras "back to school" idag, kanske få det ,ehm, 14'e September. Skulle jag då kunna returnera iPod Touchen? (tänkte bara eftersom det troligtvis kommer ny iPod den 9'e) Då hinner man se vilken den nya iPoden(a) är. Eventuellt kanske jag måste returnera både datorn och touchen...

Men skulle detta gå bra om jag känner att jag hellre lägger till lite extra pengar och väljer den nya versionen?

Hoppas ni förstår min tanke!

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du ska utnyttja back to school erbjudandet så måste du först betala fullpris för de produkter du köper. Sen får du ansöka om rabatten i efterhand. Så för att svara på din fråga så går det utmärkt att köpa en ipod nu och returnera sedan, förutsatt att det sker inom 2 veckor efter att du har fått produkten. (distansköplagen ger dig automatiskt 2 veckors öppet köp)

 

Hur du gör beror ju helt klart vilka behov du har. Det kommer med stor sannolikhet att presenteras nya ipods på eventet den 9:e. Så känner du att det som erbjuds idag är tillräckligt och att du inte kommer gråta floder :) om det kommer en ny och bättre, slå till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej! Tack så mycket! :)

 

 

OBSERVERA följande som står i de särskilda villkoren (punkt 14):

 

"RETURER: Om en berättigande produkt av någon anledning returneras och byts ut mot annan berättigande produkt måste du tillhandahålla ovanstående obligatoriska rabatthandlingar för att styrka produktbytet samt alla kvitton och webbeställningsnummer som rör den aktuella transaktionen.Om en berättigande produkt av någon anledning returneras och inte byts ut mot annan berättigande produkt gäller inte din rabattbegäran och eventuella utbetalningar kommer att stoppas. Om en rabatt redan har betalats ut och ovan nämnda situation uppstår kommer återbetalningen från Apple att minskas med rabattbeloppet vid retur av en berättigande produkt."

 

ps. det tar ca veckor att gå igenom rabattbegäran. De gör nog det medvetet så du inte kan skicka tillbaka ipoden för att byta ut mot en ny som kommer den nionde september. Back-to-school-kampanjen är trots allt för att få ut de gamla ipodarna.

 

se punkt 18:

 

"Räkna med att det tar upp till fem (5) veckor att behandla din rabattbegäran."

 

Edit nummer 2:

 

Här kan du läsa om alla villkor:

 

https://input.media.euro.apple.com/se/progr...s/backtoschool/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej exakt. Så förstår jag tänkte bara ifall det kommer en "super-pod" som jag verkligen skulle vilja lägga till 2000kr extra för.

Tack igen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...