Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Konvertera wmv till quick time?


Poopster

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en del filmer i .wmv format, och jag lär inte förpesta min vackra iMac med att installera Media Player på den. Finns det något program som kan konvertera .wmv till .mov eller .qt?

 

Mvh

 

Patrik

 

PS. Hittade inget på versiontracker. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Tror inte det finns, ladda du ner Mediaspelaren, rätt hyfsad ändå.

Det var en annan här som ställde samma fråga för en vecka sedan, och vi kom inte på något.

Trodde själv att QT Pro skule ta den, men fick tji..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har en del filmer i .wmv format, och jag lär inte förpesta min vackra iMac med att installera Media Player på den. Finns det något program som kan konvertera .wmv till .mov eller .qt?

 

Mvh

 

Patrik

 

PS. Hittade inget på versiontracker.  :(

Det finns sådana program, tyvärr är alla jag hittar iaf till för Windows, är mycket osäker på om det finns för Mac.

 

r/ om du har en gammal PC eller nån polare med PC/Windows så kan du juh konvertera dom där och sedan föra över filerna till din Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren

Hej!

 

Hur många filmer är det?

 

Hur långa är filmerna hur och stora är dem?

 

Om det är mindre filer så kan jag möjligtvis hjälpa till att konvertera dem till DVD format på min PC.

 

Vi kan ju prova med att du skickar över en fil till mig så får jag se om det fungerar!. Använd följande tjänst för det:

 

http://www.yousendit.com

 

Som tillåter filer upp till 1GB och lagrar dessa i 7 dagar!.

 

Min mejladdress är netfox100"nospam"@hotmail.com

 

ta bort "nospam"!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så kan han juh faktiskt göra som Pocahontas föreslog och ladda ner Windows Media Player för Mac, så farlig är den inte, har man trots allt wmv filer så spelas dom bäst med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren
Eller så kan han juh faktiskt göra som Pocahontas föreslog och ladda ner Windows Media Player för Mac, så farlig är den inte, har man trots allt wmv filer så spelas dom bäst med den.

Hej!

 

Min erfarenhet av WMP på Mac är att den genererar usel bildkvalitet jämfört med PC versionen som är en helt annan spelare med hög kaliber. Kanske får man bättre kvaliet om man konverterar till DVD och tittar sen!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Hur många filmer är det?

 

Hur långa är filmerna  hur och stora är dem?

 

Om det är mindre filer så kan jag möjligtvis hjälpa till att konvertera dem till DVD format på min PC.

 

Vi kan ju prova med att du skickar över en fil till mig så får jag se om det fungerar!. Använd följande tjänst för det:

 

http://www.yousendit.com

 

Som tillåter filer upp till 1GB och lagrar dessa i 7 dagar!.

 

Min mejladdress är netfox100"nospam"@hotmail.com

 

ta bort "nospam"!

Hej!

 

Jätte snällt erbjudande! Jag har dock löst problemet genom att konvertera dem på min polares PC. Sålde min egen PC igår! Nu kör jag renrasigt (misstolka ej, tack) här hemma! Bara min iMac och inget annat.

 

Mvh

 

Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...