Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fel på klockan?


ThomasNorden

Rekommendera Poster

Klockan på min 3GS går helt plötsligt två timmar efter, fast jag har den på automatisk inställning. Fler än jag som har samma problem? Någon som har en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockan på min 3GS går helt plötsligt två timmar efter, fast jag har den på automatisk inställning. Fler än jag som har samma problem? Någon som har en lösning?

 

 

Märkligt? Jag har också råkat ut för detta nu.....då är vi två. Någon som vet nåt?

Nu är vi tre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt

samma sak för mig i morse, vad hände?

Jag slog av "Stäng av automatiskt" under Datum och tid, då gick den tillbaka till rätt tid igen. MEN jag kan inte aktivera "Ställ in.." igen, då backar klockan

 

"klurigt", he he

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är vi fyra!

 

Fan höll på att missa mitt liv idag när klockan inte ringde.

 

Jag startade om telefonen och då hoppade den in på rätt tid.

Min hade ställt om sig till nån arabisk tidszon istället för Stockholm. Men när jag ändrade så blev det ändå inte rätt!?

 

Men som sagt, efter en omstart så ser allt ok ut igen.

 

Fan, ska man inte kunna lita på den här telefonen heller??

 

 

- Slice -

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag med! Jag har en iPhone 3G, och Telias abonnemang som den är låst till. Testade att starta om telefonen helt, först när det stod endast "Telia" hoppade klockan rätt, men sedan när E lös upp åkte jag tillbaka i tiden 2 timmar. Något i Edge-nätet kanske, får se när jag kommer ut på gatan där det är 3G...

 

* Kan tillägga att det hände någon gång strax efter 07.00. Jag har timer där för att inte försova mig, och jag tror jag kollade App store och mailen och upptäckte det... Tur det, annars hade jag sovit nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..uppstod även på min SonyEricsson.. Fel i Telias nät förmodligen.. Någon här med annan operatör som fått samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Telenor och har inte haft något problem med min 3GS. :)

 

Haha, imponerande av dig kloona att bli medlem här för att berätta att din SE också hade blivit drabbad! :respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thx.. Sökte ett seriösare forum än tex Mobil.se för att få svar. Jobbar som telekomansvarig på ett stort företag o kommer säkert att få frågan om hur detta kunde hända från användarna.. Ska kolla med min Service Manager på Telia om han vet något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Driftinfo från telia: Kunder i Östra Svealand o Gotland har under natten fått fel tid skickad till sin mobiltelefon. Klockan kan visa 2 timmar för lite beroende på vilken telefon man har. Felavhjälpning pågår"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hände mig också inatt, vaknade till och kollade klockan 05:18 skönt kan sova 2 timmar till.

Kom 2 timmar sent till jobbet idag=(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hände mig också inatt, vaknade till och kollade klockan 05:18 skönt kan sova 2 timmar till.

Kom 2 timmar sent till jobbet idag=(

 

Jag undrar vilka följder det kan bli av detta... :fundersam: Skulle man kunna kräva att Telia ska ersätta er för lönebortfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar vilka följder det kan bli av detta... :fundersam: Skulle man kunna kräva att Telia ska ersätta er för lönebortfall?

 

Absolut inte - det är väl inte Telias ansvar att du kommer i tid till jobbet?

 

Förstår naturligtvis irritationen, detta är en av anledningarna till att jag har en riktig väckarklocka och mobil. Komma sent till jobbet är ovärdigt... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det nästan är mer intressant att denna tråden hade 0 visningar med 13 svar :fundersam:

 

Visningsräknaren kanske är kopplad till Telias nät? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
:hihihi:

 

Hej

 

Ja det stämmer att vi har ett problem med tidsuppdateringarna som kommer via nätet till telefoner som stödjer den tjänsten. Problemen har drabbat kunder i östra Svealand samt Gotland.

Vi felsöker just nu. Hoppas på att få en uppdatering på vad felet beror på av vår nät och drift avdelning.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundrelationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FElia i ett nötskal. Hurfan lyckas man med ngt sånt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inställningar->Allmänt->Datum och Tid->Ställ in automatiskt

 

När jag kommer till datum och tid har jag följande på skärmen

24-timmarklocka

tidszon

ställ in datum och tid

 

under datum och tid får jag bara snurrhjulen sä jag kan välja månad osv men inte ställ in automatiskt ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag kommer till datum och tid har jag följande på skärmen

24-timmarklocka

tidszon

ställ in datum och tid

 

under datum och tid får jag bara snurrhjulen sä jag kan välja månad osv men inte ställ in automatiskt ....

 

Vad jag har märkt är det bara 3Gs som har denna funktion. Min gamla 3G hade det inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...