Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uptime rekord?


Poopster

Rekommendera Poster

Hej!

 

Bara för skojs skull undrar jag vilket som är Ert (forumets besökare alltså) uptime rekord? Mitt var åtta dagar och några timmar, men jag fick stänga av pga åska. :( Någon som vill dela med sig?

 

Mvh

 

Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Powerbook G3 (Pismo)

Max = ca 60 dar

Just nu = 18:26 up 7 days, 17:40, 1 user, load averages: 0.63 0.40 0.30

 

PowerMac G4 (QS2002)

Max = ca 60 dar

Just nu = 18:27 up 1 day, 18:33, 2 users, load averages: 0.07 0.05 0.00

 

PC (P3 med WinXP PRO)

Max = ca 100 dar

Just nu = \\SERVER has been up for: 36 day(s), 2 hour(s), 29 minute(s), 46 second(s)

 

PC (AMD med WinXP PRO / Slackware 9)

Max = ca 30 dar (körde Linux på den då)

Just nu = Offline

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om servrar räknas så har jag en G4 på jobbet som var igång utan avbrott i närmare 3 år (Tills nån drog ut sladden på UPSen.) Den har orginalinstallationen av OS X Server 10.0. (Den där severversionen som släpptes med ett jättekonstigt gränssnitt som inte var aqua.) Den har tyvärr ingen som helst uppgift längre, den bara står där och brummar glatt.

 

Mina arbetsburkar brukar jag starta om varje morgon. Det sitter i ryggmärgen sedan OS9-tiden, ingen morgon känns komplett utan kaffe och en omstart.

 

/i

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den har tyvärr ingen som helst uppgift längre, den bara står där och brummar glatt.

Mycket el som går åt för en statusgrej...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stänger av min när jag ska sova eftersom jag sover i samma rum som datorn står. Så troligen 2 - 3 dagar eller något sådant

 

Men när jag skaffar ny dator om typ ett år så får G3:n bli server och stå på dygnet runt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Har fått stänga ner allt rätt ofta nu när det varit risk för åska. Vill inte ha kvaddade modem och annat elände... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar starta om datorn var 7-10:e dag då jag tycker att datorn blir piggare efter en omstart. Många program verkar dåligt skrivna och lägger på sig en massa Swapfiler och annat mök. Visst går det att ta bort dem i Cocktail, men datorn känns inte rappare ändå, så jag kör en omstart och jag har inget behov av att tävla i längst uptime.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar vanligen bli några veckor i sträck. Mina omstarter brukar beror på att jag installerar något som kräver omstart eller i vissa fall, att något börjat bete sig konstigt, eller att jag lyckas hänga datorn (GUI't) så att jag inte kan avsluta det krånglande programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 dagar. Sen kom 10.3.4-uppdateringen och man kände sig tvungen att installera den :sleeping:

 

Men från ikväll ska den få brinna tills den själv säger stopp. Älskar snoppmätartävlingar när det kommer till datorer :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den har tyvärr ingen som helst uppgift längre, den bara står där och brummar glatt.

Mycket el som går åt för en statusgrej...

Nja en burk drar ju nästan inge ström. Ja har du iaf. inte tex. skärmarna står på, de stänger ja av när ja inte använder dem å Powerbooken och Powermacen går ner i villa när de inte avänds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade i terminalen vad jag har för uptime nu, 24 dagar

Jag tyckte att det inte var så längesen jag startade om datorn. Vad hände egentligen :blink::wacko::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Mitt rekord ligger på ett par dagar då jag tycker att min PowerMac 7300 väsnas för mycket för att jag ska sova i samma rum som den. När det blir en iBook ska jag då ha igång den i minst ett år. B)

Min iBook startar jag om i stort sett bara när det är dags för uppdateringar. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...