Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken Mac Pro ska jag köpa?


apicus

Rekommendera Poster

jag står i begrepp att uppgradera min maskinpark, ut med gamla trotkänaren g5:n in med en mac pro.

om inte pengar varit ett problem hade man bara beställt värsta nehalem-maskinen och skrattat, men den situationen har inte de flesta...

kraven är att den ska klara cs4-bildbehnadling på ett bra sätt, ingen filmklippning el cad-cam typ, fokus på photoshop.

 

jag blir helt snurrig när jag läser om alla olika konfigurationer och grafikkort som mac pro funnits i, kan ingen som verkligen vet berätta vad-vilken maskin-kort som behövs med tanke på ovanstående?

jag har inget mot att köpa fullt med minne till den.

gärna lite prisindikationer.

 

tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även den enklaste modellen skulle fungera utan problem. Klart att man får lite mer presanda för mycket mer pengar.

 

I dagsläget verkar inte Photoshop kunna dra nytta av mer än 4Gb minne vilket gör att det heller inte lönar sig att stoppa i oändligt mycket. Däremot Photoshop CS5 kommer nog kunna dra nytta av bra mycket mer minne så där kan nog den enkelprocessoriga maskinen slå i taket. För Photoshop är ju också snabba hårddiskar bra eftersom det blir en hel del skyfflande av data med Photoshop. Grafikkort har inte särskilt mycket betydelse för prestandan i Photoshop men även det kanske kommer att ändras men då kan du ju alltid köpa till något bättre.

 

För att ha möjlighet att stoppa i mer minne senare skulle jag nog kanske välja den åttakärniga modellen. Men du kommer känna dig nöjd med prestandan hur som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...