Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook Pro startar inte?


anhonestmistake

Rekommendera Poster

anhonestmistake

Nu är det så att jag har ett förjävla problem. Jag hade varit iväg i en vecka, datorn fungerade perfekt när jag åkte, sedan när jag kom hem och skulle starta den.

Datorn startade, men inte helt och hållet, det kom upp att jag skulle starta om datorn, gjorde det, många gånger, kom samma sak. Sen kollade jag runt lite och det kanske skulle fungera om man höll inne shift under uppstart, gjorde det. Resultatet utav det var att skärmen blev blå efter ett tag och pilen kom fram, sen stannar den så. Jag vet inte vad jag ska göra, hittar inget liknande någonstans.

 

Så.. Vad kan jag göra för att få igång min älskade igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg
det kom upp att jag skulle starta om datorn, gjorde det, många gånger, kom samma sak.

 

Du får en ruta med uppmaning på flera språk att starta om datorn? I så fall är det en kernelpanik vilket betyder att kärnan i OS X har kraschat. Det kan bero på själva OS X-installationen men också trasig hårdvara, vanligen trasiga minneskretsar.

 

Använd OS X-skivan som följde med datorn. Starta med D-tangenten nedtryckt så att du startar Apples testprogram. Där kan du felsöka hårdvaran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anhonestmistake

Japp, precis så. Grejen är att vi har fått datorerna utav skolan, för att låna dem medans vi studerar. Och vi gick inte med någon skiva.. Finns det något annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, precis så. Grejen är att vi har fått datorerna utav skolan, för att låna dem medans vi studerar. Och vi gick inte med någon skiva.. Finns det något annat sätt?

 

Hmmm... är det inte sommarlov nu? :nattinatti:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg
Japp, precis så. Grejen är att vi har fått datorerna utav skolan, för att låna dem medans vi studerar. Och vi gick inte med någon skiva.. Finns det något annat sätt?

 

För att fixa och diagnosticera behöver du skivan. Eller service.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anhonestmistake
Hmmm... är det inte sommarlov nu? :nattinatti:

 

Jo men vi får ju ha dom över loven osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...