Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Simkortet inte supportat


Itzhak

Rekommendera Poster

Köpte precis en iphone 3g begagnad. Jag följde iClarifieds guide för att jailbreaka den. När detta är gjort och den synkar med itunes kommer det upp att mitt simkort inte är supportat och jag måste sätta in ett annat för att kunna aktivera den. VA I HELSIFYR, vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Är den låst till någon operatör, och har du samma på ditt SIM?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju just det.. Ingen aning, när ja skulle kolla om den funkar satte jag in mitt halebop sim och då kunde ja ringa, när ja några minuter senare skulle ringa gick det inte. så jag vet inte om den är låst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Använde du redsn0w för att jailbreaka? Och är det system 3.0 på den?

 

Redsn0w ska både jailbreaka och aktivera iPhone 3G. Sen låser du upp den med Ultrasn0w.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använde nått som hette Pwngtool. Du gör mig en jättetjänst om du kan länka till nån video/guide om hur jag löser detta. Direkt när jag fick den stoppade jag in den i datorn och då kom itunes upp och då uppdaterade jag till 3.0.1 tror ja det hette. Därefter följde ja iclarifieds jailbreak med Pwngtool. Och det är alltså efter detta som telefonen inte går att aktivera.

 

Vad ska jag göra nu? Gärna så detaljerat som möjligt då jag är totalt nybörjare på iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAr hittat två bra guider om hur man jailbreakar med redsnow samt låser upp med ultrasnow nu. Nu är frågan om jag behöver "återställa" eller nått för att jag använde Pwng innan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör redsnow men när man kommer till det här att man ska hålla in olika knappar så gör jag det, men innan alla steg är klara så kommer det fram en ruta med "wait while your iphone reboot" sen händer inte mer. Va så jäkla glad att ja skaffat en iphone men nu är allt piss

 

Hilfe hilfe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör redsnow men när man kommer till det här att man ska hålla in olika knappar så gör jag det, men innan alla steg är klara så kommer det fram en ruta med "wait while your iphone reboot" sen händer inte mer. Va så jäkla glad att ja skaffat en iphone men nu är allt piss

 

Hilfe hilfe

 

så var det första gångaen jag skulla JBa min touch med, testa igen bara. och vänta en stund för rebooten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställde telefonen via itunes. Och nu är det samma som händer när man sätter in den i itunes, alltså står att man inte kan aktivera den p.g.a. simkortet. Man kan ju inte göra någonting, redsnow funkar inte med de här stegen, det står att man ska hålla in hem knappen i 30s. och den räknar ner, men när den kommer till 20 så kommer en ny ruta upp med waiting to reboot och inget händer.

 

När man återställer den, har den fortfarande programvara 3.0 då? Om inte kan det vara det som gör att redsnow inte fungerar? Hur isf. uppdaterar jag till 3.0, för det kommer inte upp automatiskt i iTunes för att jag har inte aktiverat telefonen för det går inte med mitt sim

 

Edit: Hmm kan det va så att ja uppdaterade iphonen till 3.0.1 innan och det är därför redsnow, Pwng inte gick? Hur som haver så har jag nu återställt telefonen och frågan är hur jag uppdaterar till 3.0 ev. tar bort 3.0.1 om detta inte görs när man återställer den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställde telefonen via itunes. Och nu är det samma som händer när man sätter in den i itunes, alltså står att man inte kan aktivera den p.g.a. simkortet. Man kan ju inte göra någonting, redsnow funkar inte med de här stegen, det står att man ska hålla in hem knappen i 30s. och den räknar ner, men när den kommer till 20 så kommer en ny ruta upp med waiting to reboot och inget händer.

 

När man återställer den, har den fortfarande programvara 3.0 då? Om inte kan det vara det som gör att redsnow inte fungerar? Hur isf. uppdaterar jag till 3.0, för det kommer inte upp automatiskt i iTunes för att jag har inte aktiverat telefonen för det går inte med mitt sim

 

Har du telefonen avstängd?

Det är viktigt att telefonen är avstängd när du kör redsn0w.

 

Jag är övertygad om att du missar någon vital del.

 

Testa denna guide först.

http://iclarified.com/entry/index.php?enid=4303&laid=30

 

Sen denna för att låsa upp.

http://iclarified.com/entry/index.php?enid=4253

 

Observera att du inte behöver ha ett fungerande sim-kort när du låser upp telefonen, eftersom du går ut på länken via wi-fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

steg 2 kan jag inte göra eftersom det som kommer upp när jag ansluter till iTunes är en stor bild med "The simcard inserted in this iPhones does not appear to be supported"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om du tar ut simkortet då?

Använder du senaste redsn0w?

 

EDIT: Se också till att du INTE har simkortslås aktiverat på själva simkortet.

Om du har det, så måste du stänga av det först via en annan telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan sim. kommer det upp Itunes kan inte aktivera, sätt in ett godkänt simkort typ...

och med sim i och utan simlås kommer det upp att simkortet inte är supportat.

 

Jag använder det redsnow som man fick i länken 0.7, men problemet är som sagt steg två. Ja får ju inte upp iphonen så att jag kan återställa den, samt att jag det inte händer nått när ja öppnar ipsw. filen för att uppdatera till 3.0

 

 

Edit: Så nu har ja lyckats jailbreaka den, den håller på att ladda. Nu ska jag bara låsa upp den med, crossing my fingers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan sim. kommer det upp Itunes kan inte aktivera, sätt in ett godkänt simkort typ...

och med sim i och utan simlås kommer det upp att simkortet inte är supportat.

 

Jag använder det redsnow som man fick i länken 0.7, men problemet är som sagt steg två. Ja får ju inte upp iphonen så att jag kan återställa den, samt att jag det inte händer nått när ja öppnar ipsw. filen för att uppdatera till 3.0

 

Och du håller inne shift när du ska välja återställ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu funkar det av nån konstig anledning...Fan av najs.. då tackar jag för mig...Nu har jag bara lite små frågor som hur man får in simkontakterna m.m. men det får ja väl leta mig runt lite för att hitta...Tack tack som bara den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu funkar det av nån konstig anledning...Fan av najs.. då tackar jag för mig...Nu har jag bara lite små frågor som hur man får in simkontakterna m.m. men det får ja väl leta mig runt lite för att hitta...Tack tack som bara den

 

Vad var felet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du hade jag vetat det så..gissar på att Pwnge jailbreaken jag gjorde först inte blev helt bra. Sen körde jag redsnow 0.7 istället för 0.8 vet inte om det gjorde nått..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...