Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Presentationsordning - Bilder


TommyS

Rekommendera Poster

Har varit ATV-ägare i ca ett halvår och nu på semestern hunnit fördjupa mig lite mer. Reagerade över att foton (sorterade/överförda i mapp) inte presenteras i kronologisk ordning. Trodde att jag kunde runda det genom att helt enkelt döpa om filerna (till 1, 2, 3 o s v) i PC:n innan synkning (via iTunes)

med ATV, men det funkade ej. Verkar som att den (ATV) går på ngt datum som (uppenbarligen) sätts vid tillfället då man för över bilderna från sin kamera/mobiltfn.

 

Håller just på att testa att gå - den bökiga - vägen via att flytta över hela mappen till mobiltelefonen, för att sedan föra över till PC/ATV på nytt.

 

Ngn som har erfarenheter på området att dela med sig av?

 

Reagerar likaledes över att bilder som man (ännu) inte roterat på rätt håll i PCn, innan synkning, ses från rätt vinkel ute i "översiktsvyn" i ATV, men när man klickar på bilden (eller startar bildspel) så presenteras den "felvänd" på skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte varit med om att mina bilder tappat sin ordning. Där emot så skapar jag en ny mapp vid varje "töming" av kameran.

Eftersom nummerordningen börja om på nytt efter jag tömt den, annars hade the varit en salid röra.

 

Min mappindelning ser ut på följade vis:

 

(Bilder)

|

(2009)

|

2009 01

2009 02

2009 03

 

På detta vis får jag även upp mapparna i snygg ordning på ATV vilket gör allt mycket enklare att bläddra!

 

På ATV ser det ut på följade vis

 

-----------------------------------

Mina Bilder

 

Bilder (2361)

2004 (302)

2005 (123)

 

etc etc.....

 

Sen väler jag en mapp och kommer till mina under mappar

 

2004 01

2004 02

2004 03

 

etc etc.....

 

Så på detta sätt fick jag ordning på mina bilder. Men kanske inte hjälper ditt problem, men har funkat för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...