Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMac 24'' ALU - vill ej starta ibland


hsandin

Rekommendera Poster

Jag har en iMac 24'' ALU 2.8 GHz med 4 GB ram, inköpt i december förra året. Jag har haft problem med den flera gånger då den inte har velat starta upp från originaldisken. Förut har det löst sig om jag formaterat hårddisken och återställt den från TimeMachie. Detta hjälper inte nu. Ibland vill den inte starta trots flera försök på en dag. Någon gång visar den inte ens hårddisken, men oftare känner den inte igen den och vill formatera den. Sedan startar den som vanligt dagen efter och jag märker inga större problem! Jag har gjort reset på SMC och kört Skivverktyg. Någon gång har den haft en del att reparera. Jag har kollat typsnitten men inte hittat något som är skadat.

 

Jag har även installerat ett nytt system på min Time Machine-hårdisk och därifrån rullar det hela på. Därför misstänker jag att det endera är hårddisken som håller på att lägga av eller att det är något annat som gör att den har svårt att starta eller komma igång från viloläge. Men varför funkar det att köra från originaldisken om det skulle vara något problem med den? Finns det något känt problem med uppstart/viloläge med dessa maskiner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara ge dig tipset att lämna in den och få din HD utbytt, jag har haft liknande problem och det blev att lämna in den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...