Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMac 15" vs iMac 17"


MacNörd

Rekommendera Poster

Tjolahopp...tänkte jag skulle köpa senaste MacWorld för att läsa testet mellan dessa två godbitar. Otur att det numret hade utgått redan, så jag fick snällt köpa Julinumret istället. Hur som helst , finns det någon vänlig själ som kan göra en kortfattad recension om vilken slutsats MacWorld kom fram till. iMac 15" eller iMac 17".

Mvh MacNörd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De tester de gjorde på de båda visade ingen enorm prestandaskillnad. Kontenta blev väl som sådan att 17" versionen är 6000 kronor dyrare men den har viss teknik som bättre grafik, systembuss, minne, airportextreme och bluetooth som man inte kan skaffa till 15" versionen. Den stora fördelen med 17" aren är ju den större skärmen.

 

/Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om bara 2 tum skiljer skärmarna åt, så är den rejält högre upplösningen på 17-tummaren en klar fördel för många.

(1024 x 768 / 1440 x 900)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag bytte in min 15 mot en 17 och betalade mellanskillnaden. Har inte ångrat mig en sekund. Skärmen är så skön, och det märks när man sprider ut sina fönster omkring sig hur mycket större den är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17" på min pb betyder iaf att msn, å icq kan ligga i listen utan å störa web-fönstret =)

ichat får ju tyvärr ligga bakom....

17" kan inet vara fel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...