Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken iMac?


Rautell

Rekommendera Poster

Hej!

 

 

Det är så att jag tänkte konvertera om till mac och mitt hjälpmedel verkar bli en 24" iMac :) då jag är totalt värdelös när det gäller datorers prestanda osv så tänkte jag fråga er vilken av dessa två jag borde inhandla:

 

iMac 24" 15190:-

 

1x intel core 2 duo 2,8 GHz (med dubelkärna)

2GB (4GB max) - DDR2 SDRAM - 800 MHz - PC2-6400

1x 320GB - serial ata-300

PCI Express x16 - ATI Radeon HD 2600PRO - 256 MB

 

eller..

 

iMac 24" 16490:-

 

1x intel core 2 duo 2,66 GHz (med dubbelkärna)

4GB (8GB Max) DDR3 SDRAM - 1066 MHz - PC3-8500

1x 640GB - Serial ata-300

PCI Express x16 - NVIDIA GeForce 9400M - 256 MB

 

 

Det jag är ute efter är den som ger mest för pengarna :) Jag har förstått det som att det finns för och nackdelar med båda versionerna. Jag surfar mest, spelar lite och lattjar en del med musikprogram. Vilken skulle ni välja?

 

Tack och hej :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gå på den senare alla dagar i veckan då det är en ny med snabbare och mer ram samt större HDD...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den andra, p.g.a att den är nyare. och så får du snabbare o mer minne. större hårddisk. Sen skiljer inte 2.66 & 2.8 så mycket 0.14 Ghz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, så grafikkorten är ganska jämnlika? Kanske inte spelar nån roll för mig som inte spelar så mycket.↲

Tack för svaren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med ovanstående komentarer 4 GB DDR3 ger mycket mer än 2 GB DDR2 minnen. Köp den nyare modellen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hadde samma dilemma jag, men valda att köpa den gammla eftersom den hadde mycket bättre grafikkort :) sen uppgraderade jag till 4gb ram ram o köpte en extern hårddisk :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...