Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Billigt ljudkort till DJ:ing


Burtono

Rekommendera Poster

Hej. jag vill kunna använda Traktor DJ och förlyssna när jag spelar musik. Finns det något billigt ljudkort som fungerar till detta enkla ändamål. Undrar om ett 5.1 sourund ljudkort kan fungera till detta är det nån som vet. Har någon ett tips på ett billigt ljudkort annars som fungerar till att få två seperata utkanaler från macen.

 

Tack för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett gammalt audiophile USB kort som ligger och samlar damm. Kanske inte världens bästa ljudkort men till ditt ändamål funkar det nog fint. Du skulle kunna få loss de i stort gratis. Dock ingen lust att göra mig besväret att skicka och ha mig men du kanske bor i sthlm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv använder jag Griffin iMic för att få ytterligare en ljudutgång, men tyvärr är det inte särskillt billigt (ca 500kr).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder fortfarande mitt M-Audio Firewire Audiophile, som är helt fantastiskt snabbt och stabilt. I.o.m nya MBP:n som jag köpt är jag nu helt extern med Traktor och Logic Pro. :borstatanderna:

Det kortet ska väl fortfarande gå att få tag på runt köp&sälj-siterna har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...