Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Två externa skärmar till MacBook Pro?


Fnugan

Rekommendera Poster

Jag behöver ha två externa skärmar till min MacBook Pro.

Behöver två skärmar då jag sysslar med avancerad filmredigering och för att få plats med alla fönster behövs två skärmar.

 

Går det att lösa? Datorn har ju bara uttag för en skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, med en splitter kan du få samma bild på båda skärmarna, men jag antar att det inte är det du vill...

 

Med den interna och en extern så får du ju två skärmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en tråd om detta någon stans, tror det finns en lösning från något företag om jag inte minns helt fel. Ska se om jag hittar den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, med en splitter kan du få samma bild på båda skärmarna, men jag antar att det inte är det du vill...

 

Med den interna och en extern så får du ju två skärmar.

 

Ska skaffa en 13" så det är lite för litet. Men i värsta fall får ja köpa en dyr 30" skärm. den är ju som två :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Requirements

Windows 2000 or Windows XP operating system

 

Den på matrox.com fungerar för Mac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Requirements

Windows 2000 or Windows XP operating system

Nopp!

 

"Supported Operating Systems

Microsoft® Windows® 2000, Windows XP (32/64bit), Windows Vista™ (32/64bit), Windows Server 2003/2008 (32/64bit), Mac® OS X v10.4, Mac OX v10.5 Leopard and Linux*"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nopp!

 

"Supported Operating Systems

Microsoft® Windows® 2000, Windows XP (32/64bit), Windows Vista™ (32/64bit), Windows Server 2003/2008 (32/64bit), Mac® OS X v10.4, Mac OX v10.5 Leopard and Linux*"

 

Exakt... MAC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju själv klistrat in att det står Mac OS X v10.4 och 10.5

Ja och vad citerade jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja och vad citerade jag?

Srr :) Citerade fel inlägg :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Den här frågan är väldigt vanlig och nej, det finns ingen omedelbar lösning. Matrox-systemets funktion är starkt missuppfattat men banne mig att den ska dyka upp varje gång saken diskuteras. ;)

 

Du kan inte köra två olika skärmar fristående utan Matrox-systemet fungerar endast med två skärmar som agerar likt en enda bred skärm. Du är med vga-version begränsad till 2560x1024 pixlar totalt. Alltså kan du köra två stycken 5:4-skärmar 1280x1024 bredvid varandra. Med den digital versionen kan man gå med 2x1920x1200 så att två skärmar ger totalt 3840x1200. Fast det tycks finnas en del undantag från den möjligheten.

 

Skillnaden kan i slutändan kanske inte vara mycket mer än att köra en 30-tummare direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den på matrox.com fungerar för Mac

Minsann. :)

Men se till att beställa rätt variant, beroende på vilken MacBook Pro du har (och dess skärmuttag).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här frågan är väldigt vanlig och nej, det finns ingen omedelbar lösning. Matrox-systemets funktion är starkt missuppfattat men banne mig att den ska dyka upp varje gång saken diskuteras. ;)

 

Du kan inte köra två olika skärmar fristående utan Matrox-systemet fungerar endast med två skärmar som agerar likt en enda bred skärm. Du är med vga-version begränsad till 2560x1024 pixlar totalt. Alltså kan du köra två stycken 5:4-skärmar 1280x1024 bredvid varandra. Med den digital versionen kan man gå med 2x1920x1200 så att två skärmar ger totalt 3840x1200. Fast det tycks finnas en del undantag från den möjligheten.

 

Skillnaden kan i slutändan kanske inte vara mycket mer än att köra en 30-tummare direkt.

 

Mhm. Då kanske det är bättre köra på en 30" direkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...