Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inget ljud ifrån Youtube eller andra webtv


Temudjin

Rekommendera Poster

Som rubriken säger så är det inget ljud när jag kolla på youtubeklipp eller svenskafans fanTv (altså på webbtv blir det inget ljud) men det är ljud när jag spelar ifrån itunes eller andra program.

 

 

Är det nå slags codec som saknas då? Har ju allt uppdaterat å har det där flip for mac wmw oxå.....

 

 

Help please

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat youtubes egna ljudreglage att dom inte står på noll eller mute eller liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadå jag har kollat och höjt å sänkt ljudet å mute:at osv.....

Är det safari det är fel på? Finns et xnågra inställningar man kan ändra angående webspelare osv?

 

Jävla frustrerande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelar webb-tv har jag märkt att ljudet är himla svagt (jämfört med iTunes). Har du testat att vrida upp volymen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LÅt mig gissa du skickar ut ljudet digitalt? Det problemet har jag hela tiden också.

Enda lösningen jag hittat är att starta om webläsaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp digitalt till en reciever med optisk kabel! Men detta problemet är nytt för mig, och har ju haft datorn över ett år!

 

Måste ju vara nåt fel på webläsaren får la testa ta hem firefox!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa klipp på youtube är upphovsrätts skyddade och där av har de stänkt av ljudet... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  1. Starta Ljud-/MIDI-inställningar
  2. Välj Digitala ut(det du nog använder)
  3. Se till att format är: 48000,0 Hz & 2knl-24bitar
  4. Starta om webläsaren.
  5. Ljud fungerar förhoppningsvis nu.

Det här är den proceduren jag brukar få göra om youtube-ljud helt plötsligt försvinner. :huh:

Använder digitalt ljud ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem ibland, startar om datorn. Verkar försvinna då, men det kanske räckte med safari då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MAn måste starta om webläsaren. Verkar som webläsaren då lyckas få tillbaka ljudet som antagligen ngn annan applikation lagt belag på. Lite svårt att förklara men ni fattar nog. Det här problemet finns bara när man kör digitalt ut.

Känns som en bugg i OS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...