Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

3,5 -> Toslink


byzance

Rekommendera Poster

Vad för kabel märke kör ni?

funderar på att köpa http://www.kabelgiganten.se/artiklar.asp?id=1209

för att dra ut 5.1 till förstärkaren.

Har aldrig hört talas om märket på kabeltillvärkaren förut.

Har alltid använt supra kablar. men deras 1m 3,5 mini till toslink är ju svindyr i jämförelse.

och på så kort distans borde de inte vara någon signalförlust.

 

förslag? rekomandationer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kan jag inte mycket om fiber, men jag har svårt att se att det blir någon signalförlust innom hemmet, när det är så korta avstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kan jag inte mycket om fiber, men jag har svårt att se att det blir någon signalförlust innom hemmet, när det är så korta avstånd.

 

Det skall funka fint med i princip vad som helst, när det på sin höjd är ett fåtal meter..

Däremot om det gäller längre än 5 meter kanske man bör välja dyrare/bättre optiska kablar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du skall dra ut 5.1 ljudet från en Mac så är det endast optiskt som det ges den möjligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du skall dra ut 5.1 ljudet från en Mac så är det endast optiskt som det ges den möjligheten.

 

 

jo det är ju lixom det som är tanken med att inhandla 3.5 -> toslink historien. så man kan utnyttja frontrow lite =)

Någon som har erfarenhet?

har en vanlig htpc ståendes men den har modermodemet pajjat på tyverr. men då jag kör toslink/toslink på och apples combo port är lite "trång" så lär ju ny kabel inhandlas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Mac Mini till min LCD-TV där jag har ljudet ut (5.1) via 3,5 till Toslink till surroundrecievern, funkar bra och ger ett mycket bra ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kidnappar tråden lite med en fråga angående 5.1 ljud.

Hur gör ni för att få ut 5.1 ljud i FrontRow?

 

Jag kopplar själv in min MacBook med toslink lite då och då men jag måste använda Plex för att få surroundljud att fungera ordentligt.

 

Jag har gjort ändringen i någon .plist-fil eller vad det var som stod i någon guide och ändrat samplingsfrekvensen till 48khz och då funkar det. När jag sedan kopplar ur datorn och startar om den eller så utan att toslink-kabeln är i så har den inställningen blivit resetad och jag är tillbaks till PCM 48 (2ch).

 

Jag använder hellre FrontRow med Perian än Plex på grund av FrontRows rena gränssnitt, Plex är lite i plottrigaste laget för mig. Kör dock med Plex på grund av att det är det enda som funkar någorlunda smärtfritt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...