Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bara postscript kommandon på pappret, vad för fel?


Glaurung

Rekommendera Poster

Tjenare!

 

När jag sitter på jobbet och försöker skriva ut till en nätverksskrivare (Xerox Workcentre 7346) så får jag bara rå postscript på pappret. Jag tycker jag har testat varenda sätt som finns att installera skrivaren men jag får det ändå inte att fungera. Vagörjaförfel?

 

Någon som har koll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddat ner rätt drivrutiner från Xerox hemsida?

Säkert att skrivaren har PostScript inbyggt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Det brukar vara ett symptom på att skrivaren inte är förberedd på Postscript.

 

Alternativt att den bara kan tolka Postscript vid en specifik anslutningsmetod. Fel metod och det skrivaren ser sig som en ren textskrivare där postscriptkoden tolkas som en lång text och blir en radda skräptecken.

 

Tyvärr finns det ingen given lösning och det kan krävas specifika inställningar både i skrivare och drivrutin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa Eps/Illustratorbilder kan ge upphov till problem om det är för många vectorpunkter i bilden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är "print test page" som bara blir postscript kommandon.

 

Jag har problem att hitta någon vettig drivrutin till just 7346, jag hittar en på 7346:s skrivarens sida (http://www.support.xerox.com/go/results.asp?Xlang=en_NO&XCntry=NOR&prodID=WC7328_WC7335_WC7345&ripId=&Xtype=download) men den filen som man laddar hem därifån säger 7328/7335/7345 och inte 7346, samma med själva drivrutinen som jag installerar.

 

Det är en IP skrivare och jag har verkligen försökt med mängder av olika inställningar och allt blir hela tiden samma sak. När jag skall lägga till en skrivare kan jag välja mellan IPP, LPD eller HP Jetdirect.

 

Jag vet inte riktigt vad jag skall välja för att få det att funka, men när jag lägger till skrivaren (även med generic postscript driver) så får jag kontakt med den, kan se "consumables" i skrivaren (färg) och så vidare, men jag får en utskrift som bara är rå postscript.

 

HJÄLP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmmmmmmmmmm............

 

Alla skrivare vi har kör tcp-ip printing på port 9100. Hur sätter man upp det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...