Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bild på nya Macbook Pro


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Börjar eventet kl. 19.00 Svensk tid?

Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar
Oh yes! Nu blev jag glad att jag köpte min MBP för ett par veckor sedan när man ser bilderna i tråden.

 

Designen känns mer som ett steg åt sidan än ett steg fram, bara annorlunda helt enkelt. Personligen tycker jag inte om svart mot borstad aluminium då jag tycker kontrasten blir för stor, men smaken är som baken!

 

Glossy känns billigt och jag får alltid HP Pavillion-vibbar av det!

 

Kanske Apple börjar bli som Mercedes, dvs. varannan generation av modellerna blir mindre lyckade...

 

:borstatanderna:

 

Ropa inte hej förrän du har hoppat över ån. Typ. :propellerbaver:

 

Det kan ju vara så att Apple planerar att visa något jättehäftigt och coolt som alla kommer vilja ha. Det brukar dem göra.

Jag fick asångest när jag köpt min Mac Mini med PPC. Och en månad senare kom Intell med Remote och allt. Då var jag lite purken. Även om jag var glad att jag hade PPC (På den tiden hade jag ngt emot Intel :/)

 

Ska bli intressant att se vad de har att komma med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Snygg

 

Den kommer säkert som matt också, annars blir proffsen arga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gillar verkligen inte glossy, man vill ju inte att alla fettiga fingeravtryck ska synas så mycket.. kan dom inte bara fokusera mer på att utveckla prestanda och låta designen vara? det verkar som att dom vill ändra skitmycket varje gång det kommer en ny dator bara för att visa hur mycket skillnad det är.. :S tycker nuvarande macbook pro har perfekt utseende; matt skärm, aluminiumcase, hyfsat tunn.. det behövs inte massa bling hela tiden, dom hade ju kunnat spara en jävla massa genom att låtit designen vara... tänkte bara lite högt.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gillar verkligen inte glossy, man vill ju inte att alla fettiga fingeravtryck ska synas så mycket.. kan dom inte bara fokusera mer på att utveckla prestanda och låta designen vara? det verkar som att dom vill ändra skitmycket varje gång det kommer en ny dator bara för att visa hur mycket skillnad det är.. :S tycker nuvarande macbook pro har perfekt utseende; matt skärm, aluminiumcase, hyfsat tunn.. det behövs inte massa bling hela tiden, dom hade ju kunnat spara en jävla massa genom att låtit designen vara... tänkte bara lite högt.. :P

 

 

Designen har ju varit samma gaaanska så länge nu. Jag är inne på min andra macbook, och börjar längta efter något nytt nu. Prestanda är ju inte allt, jag klarar mig med min macbook 2,0 med 1 Gb i RAM, men den där känslan som inte går att sätta en prislapp på börjar försvinna när jag sitter vad datorn nu för tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gillar verkligen inte glossy, man vill ju inte att alla fettiga fingeravtryck ska synas så mycket.. kan dom inte bara fokusera mer på att utveckla prestanda och låta designen vara? det verkar som att dom vill ändra skitmycket varje gång det kommer en ny dator bara för att visa hur mycket skillnad det är.. :S tycker nuvarande macbook pro har perfekt utseende; matt skärm, aluminiumcase, hyfsat tunn.. det behövs inte massa bling hela tiden, dom hade ju kunnat spara en jävla massa genom att låtit designen vara... tänkte bara lite högt.. :P
Design är ju liksom apples grej. Så att lägga ner den vore väl att göra varumärket en otjänst?

Glossy är väl inne i USA och då får vi andra dras med det...

 

Jag hoppas verkligen att de inte gör det omöjligt att byta ut/uppdatera RAM-minnet själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Design är ju liksom apples grej. Så att lägga ner den vore väl att göra varumärket en otjänst?

Glossy är väl inne i USA och då får vi andra dras med det...

 

Jag hoppas verkligen att de inte gör det omöjligt att byta ut/uppdatera RAM-minnet själv.

 

Varför skulle de göra det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte det där samma design som dök upp för några månader sedan på en bild - den som var tagen med en iphone? Alla skrev feeeeejk och SÅ FUL skulle apple Aldrig göra macbook?!?!?!?!? :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser gärna högra upplösningar på de nya MB & MBP... upp ett steg på båda... från MBs 1280x800 till 1440x900 och MBPs 1440x900 till 1680x1050 ... eller så hög 16:9 upplösning... Min Lenovo på jobbet har 1920x1200 på en 15.4" skärm... många tycker det är plottrigt - but I love it...

 

Väntat på det länge nu, blir det 1680x1050 på MPBn så är en beställning given!

 

 

Awwwh.. fingret kunde inte hålla sig ifrån avtryckaren... En MBP, minsta modellen blev beställd, trots utebliven uppgradering av upplösningen... Får ju iofs Leopard med den nya... kör fortfarande Tiger på iMacen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...