Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bild på nya Macbook Pro


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Vart är på/av knappen :D ?

Förstår du inte att det blir förbjudet att stänga av den? :utskallning:

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar
Vart är på/av knappen :D ?
troligen genom att sätta tummen mitt på skärmen... ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart är på/av knappen :D ?

 

Förmodligen längst upp till höger. På dom andra spionbilderna finns något som liknar en av/på-knapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår du inte att det blir förbjudet att stänga av den? :utskallning:

 

:hihihi:

Haha joo tänkte väll att det var Steves tanke :D

 

troligen genom att sätta tummen mitt på skärmen... ;)

 

Eller så lägger du 10 fingrar?! på musplattan :D

Förmodligen längst upp till höger. På dom andra spionbilderna finns något som liknar en av/på-knapp.

 

Vilket tråkigt och omacigt svar :D(fast det mest troliga)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket tråkigt och omacigt svar :D (fast det mest troliga)
Spionbilden på macbook har en knapp, men inte den på macbook pro.

post-26181-1223977044_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spionbilden på macbook har en knapp, men inte den på macbook pro.

har inte sett den bilden innan, jävlar vad fult det såg ut imo :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På/Av-knappen borde placeras så att den är åtkomlig när skärmen är nedfälld. Det är ju ett jäkla bök när man kör med extern skärm att behöva öppna locket när man skall slå på datorn.

Nuvarande placering är korkad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På/Av-knappen borde placeras så att den är åtkomlig när skärmen är nedfälld. Det är ju ett jäkla bök när man kör med extern skärm att behöva öppna locket när man skall slå på datorn.

Nuvarande placering är korkad!

 

Det är oxå då lättare att råka sätta på datorn när man har den i en väska(som jag har när något kommer åt knappen). Jag tycker placeringen på nuvarande macbook/macbook pro är bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På/Av-knappen borde placeras så att den är åtkomlig när skärmen är nedfälld. Det är ju ett jäkla bök när man kör med extern skärm att behöva öppna locket när man skall slå på datorn.

Nuvarande placering är korkad!

Så du vill ha knappet uppepå/utanpå skärmen?

 

Jag tycker apple satt det på helt rätt ställe nu, för det vill till att bara "råka" komma åt den genom att den ligger i väskan nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä svart tangentbord är ingen favorit. Sen om de kör någon konstig PC-grej som mus att man "tappar" så som det är på många PC-datorer så skjut mig. Det är nog det värsta som finns. Annars kanske de gör så att man styr musen med ena fingret och trycker ner ett andra finger för att klicka, det vore ballt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är oxå då lättare att råka sätta på datorn när man har den i en väska(som jag har när något kommer åt knappen). Jag tycker placeringen på nuvarande macbook/macbook pro är bra!

 

Så resonerar en icke-tekniker.

Det finns ett otal sätt att förhindra oavsiktligt påslag: Försänkt knapp, knapp som kombinerat skall skjutas åt sidan/tryckas in, knapp som kräver flera tryck inom viss tid etc etc.

Andra fabrikat har löst detta, och tidigare bärbara Macar har haft så, där knappen ligger infälld på baksidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

killwithskill

Lite tidigt kanske. Men nån som vet om keynoten kommer att sändas direkt och isf länk? Brukar ju kunna att se den från apples sida, fast mycket senare på natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så resonerar en icke-tekniker.

Det finns ett otal sätt att förhindra oavsiktligt påslag: Försänkt knapp, knapp som kombinerat skall skjutas åt sidan/tryckas in, knapp som kräver flera tryck inom viss tid etc etc.

Andra fabrikat har löst detta, och tidigare bärbara Macar har haft så, där knappen ligger infälld på baksidan.

Man får ju med en remote, som skulle/borde kunna slå på och av Macen. :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå nya macen som ser ut som en HP eller vilka de nu är som gör sånna glossy svarta datorer.. jag tycker att nuvarande MBP är snyggare, men svårt att avgöra på den bilden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen musknapp heller, det går inte hem hos mig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen musknapp heller, det går inte hem hos mig..

 

Hallå bakåtsträvande ;) ryktas ju om att själva padden är en stor knapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen musknapp heller, det går inte hem hos mig..

 

Det finns det inte på Mighty Mouse heller, i alla fall inte synligt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, men om padden är en knapp gör de inget;)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh yes! Nu blev jag glad att jag köpte min MBP för ett par veckor sedan när man ser bilderna i tråden.

 

Designen känns mer som ett steg åt sidan än ett steg fram, bara annorlunda helt enkelt. Personligen tycker jag inte om svart mot borstad aluminium då jag tycker kontrasten blir för stor, men smaken är som baken!

 

Glossy känns billigt och jag får alltid HP Pavillion-vibbar av det!

 

Kanske Apple börjar bli som Mercedes, dvs. varannan generation av modellerna blir mindre lyckade...

 

:borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser gärna högra upplösningar på de nya MB & MBP... upp ett steg på båda... från MBs 1280x800 till 1440x900 och MBPs 1440x900 till 1680x1050 ... eller så hög 16:9 upplösning... Min Lenovo på jobbet har 1920x1200 på en 15.4" skärm... många tycker det är plottrigt - but I love it...

 

Väntat på det länge nu, blir det 1680x1050 på MPBn så är en beställning given!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glossy känns billigt och jag får alltid HP Pavillion-vibbar av det!

 

Jag kan ju bara säga av egen erfarenhet att det inte är många datorer (jag har inte sett några) som slår min MBP Glossy i kvalitetskänsla. Apples skärmar på de bärbara är inte som billiga PC-datorer, de är helt i en klass för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ju bara säga av egen erfarenhet att det inte är många datorer (jag har inte sett några) som slår min MBP Glossy i kvalitetskänsla. Apples skärmar på de bärbara är inte som billiga PC-datorer, de är helt i en klass för sig.

 

Apples macbookskärmar är värdelösa! inte värdelösa, men långt ifrån en klass för sig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarta kanter runt skærmen ær ju snyggt, men inte så praktiskt då kontrasten på skærmen upplevs som sæmre då.

Vad gæller borttagandet av musknappen sæger jag bara, æntligen!!! varfør anvænda musknappar nær man har en multitouch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...